نخستین برداشت مکانیزه برنج شهرستان رودسر امروز در روستای خلیفه محله آغاز شد.

آیین برداشت مکانیزه برنج و دروی نمادین سنتی این محصول امروز (چهارشنبه ۲۷ تیر ماه) با حضور استاندار گیلان، فرماندار رودسر، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی در روستای خلیفه محله برگزار شد. 

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به شرایط سخت ۳ سال گذشته در حوزه تأمین منابع آبی، امسال با برنامه‌ریزی‌ها، به زراعی، تدوین و پیگیری تقویم زراعی، مدیریت بهینه مصرف آب، مدیریت متوازن کود و مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز، کشاورزی استان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تراکتور، ۹ هزار ماشین نشا و ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین در این استان فعال است.

با توجه به برنامه‌های تقویت و توسعه مکانیزاسیون، ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزار‌های این استان امسال به روش مکانیزه کشت و در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نیز برداشت مکانیزه برنج هدفگذاری شده است.

نخستین برداشت مکانیزه برنج در رودسر

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

نخستین برداشت مکانیزه برنج در رودسر

 شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.