مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی درباره بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان هشدار داد.

 مجید فرشی امروز با اشاره به صدور هشدار جوی زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان گفت: با گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی از عصر فردا پنجشنبه بارش رگبار باران و غرش آذرخش جو استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا عصر یکشنبه هفته آینده در استان حاکم می‌شود اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه گرفتگی، برخورد آذرخش، لغزندگی جاده‌ای و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در این بازه زمانی احتمال وزش باد گاهی به نسبت شدید، خیزش یا نفوذ گرد و خاک و سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

فرشی از دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی آذربایجان شرقی از جمله شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه خواست با حفظ آمادگی کامل برای مواجهه با شرایط ناپایدار جوی، تمهیدات لازم را برای مقابله این شرایط اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.