آخرین جزئیات از اهداف مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام شد.

سردار حسین آقامرادی معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: سربازی در نظام اسلامی امری مقدس و نیاز ضروری کشور است. سربازی در این نظام مقدس با مفاهیم احساس مسئولیت، غیرت، شجاعت و تامین احساس امنیت در آرامش مردم قرین شده است. سربازی زینت کشور است و امروزه سربازان عزیز در عرصه‌های مختلف دفاعی و امنیتی، علمی و پژوهشی و فناوری‌های نوین در داخل نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند و بخشی از نیاز‌های تخصصی دستگاه‌های کشوری را تامین می‌کند.

سردار آقامرادی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های قرارگاه گفت: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از سال ۱۳۹۶ ماموریت خود را آغاز کرد و کارکنان وظیفه در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه دوره‌های مهارتی را طی کرده‌اند گفت: این اقدام برای توانمندسازی، تکریم منزلت و ایجاد آمادگی لازم برای اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت سربازی انجام می‌شود. وظیفه اساسی قرارگاه مهارت افزایی کارکنان وظیفه و کمک به اشتغال پذیری آنان است و این اقدامات در راستای اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا، برای کمک به دولت در امر اشتغال جوانان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های مهم امروز جامعه به ویژه خانواده‌هاست و جوانان در گذرگاه سربازی می‌توانند با طی کردن دوره‌های مهارت آموزی برای بعد از خدمت به شغل برسند.

سردار آقا مرادی ادامه داد: هر سرباز در طول خدمت علاوه بر آموزش یک رشته مهارت تخصصی، ۵ رشته مهارت از شاخه مهارت‌های عمومی را نیز می‌تواند فرا بگیرد که پس از آزمون به قبول شدگان مدارک معتبری از سوی دستگاه‌های متولی امر آموزش اعطا می‌شود.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در سطح سازمان‌ها و یگان‌های نیرو‌های مسلح برگزار شد تا پنجه‌های کارآمد سربازان شناسایی و با یکدیگر رقابت کنند.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سال گذشته مسابقات در چهار مرحله و ۱۵ رشته برگزار شد گفت: کارکنان وظیفه ماهر در این مسابقات شناسایی و برخی از آنها در سازمان‌های نیرو‌های مسلح و جمعیت هلال احمر جذب شدند و سایر افراد نیز از مشوق‌های در نظر گرفته شده بهره‌مند شدند.

وی درباره برگزاری این مسابقات در سال جاری گفت: امسال نیز دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در ۴ مرحله و ۲۰ رشته مهارتی از ۱۶ تیر ماه که مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام است آغاز شده و از یک مرداد ماه مرحله یگانی و یا شهرستانی آغاز می‌شود که به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: منتخبین این مرحله به مرحله استانی راه خواهند یافت و در واقع از هر رشته مهارتی یک نفر به مرحله استانی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم مسابقات مرحله استانی است که امسال این مرحله در دو مرحله اجرا می‌شود و برگزیدگان به مرحله سازمانی که مرحله سوم است راه خواهند یافت.

سردار آقا مرادی گفت: در مرحله سازمانی نیز سربازان ماهر با یکدیگر رقابت خواهند کرد و منتخبین به مرحله نهایی که مرحله کشوری است راه خواهند یافت که با حضور منتخبین تمامی سازمان‌های نیرو‌های مسلح است.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: در پایان مسابقات کشوری، سازمانی که حائز بیشترین امتیاز باشد به عنوان سازمان برتر اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره رشته‌های این مسابقات گفت: در این مسابقات ۲۰ رشته نظیر برنامه نویسی پایتون، سرویس کار خودرو، برنامه ریزی توسعه دهنده وب، برنامه نویسی معماری، تعمیرات پکیج، آرایشگری مردانه، آشپزی سنتی و … در نظر گرفته شده است.

سردار آقامرادی بیان کرد: به منظور ایجاد جذابیت در مسابقات و ارتقاء نشاط و بالندگی و افزایش سطح مهارت در بین جامعه کارکنان وظیفه مشوق‌هایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که به نفرات اول تا سوم اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: مرحله اطلاع رسانی و ثبت نام از ۱۶ تا ۳۱ تیرماه، مرحله انتخابی شهرستانی از ۱ تا ۱۰ مرداد ماه، برگزاری مرحله اول استانی بین سازمان‌های سپاه و فراجا (بخش انتخابی، افتتاحیه، اردوی آمادگی و مسابقه استانی) از ۱۳ تا ۱۸ مرداد ماه، برگزاری مرحله دوم استانی هر یک از سازمان‌های آجا، ودجا و ستاد کل بخش انتخابی، افتتاحیه، اردوی آمادگی، مسابقه استانی و اختتامیه برای تجلیل از نفرات برتر، از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه، برگزاری افتتاحیه و اردوی آماده سازی مرحله سازمانی از ۲۱ تا ۲۲ مهر ماه، برگزاری مسابقات و اختتامیه برای تجلیل از نفرات برتر مرحله سازمانی ۲۳ تا ۲۵ مهرماه، برگزاری مراسم افتتاحیه و اردوی آماده سازی مرحله کشوری ۲۶ تا ۲۷ آبان ماه، برگزاری مسابقات مرحله کشوری ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه و برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات مرحله کشوری ۱ آذر ماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار