رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به پتانسیل تولید سالانه حداقل یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور، نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم.

سیداحمد مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت با واردات گوشت با ارز نیما اقدام به نابودی تولید داخل کرده است چراکه تقاضایی برای خرید گوشت داخل در بازار وجود ندارد و همین امر منجر به کاهش قیمت تمام شده گوشت در بازار شده است.

او قیمت تمام شده هرکیلو گوساله را ۲۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی خرید هرکیلو گوساله از دامدار ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزارتومان است که براین اساس دامداران در فروش هرکیلو دام ۲۰ تا ۲۵ هزارتومان متضرر هستند.

مقدسی با بیان اینکه نیازی به واردات حتی یک کیلو گوشت برای تنظیم بازار نداریم، گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه حداقل یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد که ۶۰ درصد آن از دام سنگین و ۴۰ درصد دام سبک قابل تامین است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران موجودی فعلی دام سنگین را ۷ میلیون راس اعلام کرد و افزود: مسئولان برای تنظیم بازار ساده ترین راه را انتخاب می کنند، درحالیکه دولت با خرید مستقیم دام از دامدار و حذف واسطه ها و دلالان امکان توزیع گوشت ۵ تیکه با نرخ ۵۵۰ هزارتومان به مصرف کننده وجود دارد، درحالیکه هم اکنون قیمت در بازار بالای ۷۰۰ هزارتومان است. براین اساس توزیع مستقیم گوشت به مصرف کننده سیاست مناسبی برای تنظیم بازار است.

او در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم، افزود: هم اکنون جو، ذرت و سویا به وفور در سامانه بازارگاه موجود است و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

مقدسی در واکنش به بی توجهی به عدم ابلاغ قیمت مصوب شیرخام گفت: علی رغم آنکه نرخ جدید خرید هرکیلو شیرخام از دامدار با افزایش ۳ هزارتومانی ۱۸ هزارتومان در ستاد تنظیم بازار مصوب شد، اما هنوز ابلاغ نشده است که تعلل در این امر به زیان تولید تمام می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار