براساس نظرسنجی جدید، ۵۵ درصد شهرک نشینان صهیونیست دیگر اعتمادی به فرماندهان ارتش صهیونیستی ندارند.

یک نظرسنجی عمومی اخیر در رژیم صهیونیستی نشان داد که ۵۵ درصد از شهرک‌نشینان آن به فرماندهان ارشد ارتش اعتماد ندارند و سطح اعتماد آنها به کابینه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بسیار پایین است.

براساس گزارش القدس العربی، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه سیاست مردمی در اراضی اشغالی بر روی نمونه‌ای متشکل از ۸۱۶ شهرک‌نشین از جمله ۶۱۶ صهیونیست و ۲۰۰ عرب انجام شده است و روزنامه اسرائیلی معاریو روز چهارشنبه گزیده‌هایی از آن را منتشر کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۲۶ درصد از صهیونیست‌ها می‌گویند که به کابینه اعتماد دارند، در حالی که ۷۳ درصد گفته اند که اعتمادشان به کابینه کم یا تا حدودی کم است.

همچنین ۷۱ درصد گفتند که اعتمادشان به نتانیاهو بسیار کم یا تا حدودی پایین است، در حالی که ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اعتمادشان به او هنوز بالا یا نسبتاً بالاست.

از سوی دیگر، ۶۳ درصد از صهیونیست‌ها شرکت‌کننده در نظرسنجی از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر الزام به استخدام حریدی‌ها در ارتش رژیم صهیونبستی حمایت کردند، در حالی که ۳۱ درصد مخالف آن بودند.

این نظرسنجی نشان داد که ۸۶ درصد از شهرک‌نشینان نسبت به وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی بسیار یا نسبتا نگران هستند. در ادامه مشخص شد ۳۵ درصد صهیونیست‌ها از حاکمیت غیرنظامی توسط عناصر فلسطینی و کشور‌های عربی در نوار غزه حمایت می‌کنند.

 در میان شهرک‌نشینان صهیونیست درصد حامیان حمله این رژیم به لبنان کاهش یافته است، از ۶۲ درصد در مارس گذشته به ۵۶ درصد در ژوئیه، از جمله ۳۵ درصد از حمله فوری، و ۲۱ درصد از حمله پس از پایان جنگ غزه حمایت می‌کنند. 

اکثریت ۵۶ درصد نیز اعلام کردند که از تظاهرات ضد کابینه صهیونیستی حمایت می‌کنند و در میان حامیان، ۴۲ درصد از تظاهرات همانطور که هستند حمایت می‌کنند و ۱۴ درصد از معترضان حمایت می‌کنند، اما معتقدند که رفتار آنها بیش از حد هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار