رژیم صهیونیستی ۷۰ درصد از مدارس وابسته به سازمان ملل در غزه را ویران کرده است.

طی یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز یک مدرسه در غزه را هدف قرار داده و تلفات سنگینی را به غیرنظامیان فلسطینی وارد کرده است. گرچه در ابتدای جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تل آویو حملات به مناطق غیرنظامی را ناشی از اشتباه محاسباتی می‌دانست، اما اکنون این رژیم به طور سازمان یافته در حال ویران کردن پناهگاه غیرنظامیان بوده و از این موضوع دفاع نیز می‌کند. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا وابسته به سازمان ملل متحد از ویرانی گسترده مدارس وابسته به خود در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد. 

این آژانس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: ۷۰ درصد از مدارس وابسته به سازمان ملل در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی ویران شده و صد‌ها غیرنظامیان فلسطینی جان خود را طی این حملات از دست داده اند. 

آنروا در ادامه با ارائه آمار‌های دقیق در این باره، می‌افزاید: بیش از ۹۵ درصد از مدارس سازمان ملل در غزه به عنوان پناهگاه برای آوارگان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه طی حملات رژیم صهیونیستی ۵۳۹ غیرنظامی جان خود را از دست داده و صد‌ها تن دیگر مجروح شده اند. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل در پایان با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر فجایع رخ داده در غزه، تاکید دارد: اکنون هیچ مکان امنی در غزه برای غیرنظامیان برای پناه گرفتن وجود ندارد. بی احترامی آشکار به اماکن سازمان ملل و نقض قوانین بین المللی باید هم اکنون متوقف شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار