اقشار مختلف مردم زنجان در روز عاشورا در صف های به هم پیوسته به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع)، در جای جای این استان به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند و نماز اقامه کردند.

 امروز دهم محرم ۱۴۴۶ هجری شمسی مردم ولایتمدار زنجان نماز ظهر عاشورا را در گرمای داغ تابستان و در میدان انقلاب این شهر اقامه کردند.

در این مراسم قشرهای مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودکان و بانوان زنجانی حضور داشتند و در کنار مردان به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان نماز را اقامه کردند.

سالهاست که عاشقان حسینی و دسته های عزاداری در اقصی نقاط کشورمان برای ترویج و گسترش نماز و با شنیدن ندای الله اکبر از مساجد به خیل نمازگزاران نماز ظهر عاشورا می‌پیوندند.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ناحیه مقدسه و سایر اعمال توصیه شده در این روز بزرگ از دیگر برنامه هایی است که با حضور انبوه مردم در مساجد و خیابان های سراسر استان زنجان برگزار شد.

مسوول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان در این ارتباط گفت: امروز نماز ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرهای استان زنجان و روستاها برگزار شد.

حکمعلی اسماعیلی افزود: جهت شرکت در نماز ظهر عاشورا دستگاه های متولی امر از جمله شهرداری در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم هماهنگی و همکاری خوبی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.