کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به برداشت میوه‌های رسیده درختان جهت جلوگیری از ریزش در برابر وزش باد اقدام کنند.

پروین رفیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به  تعجیل در برداشت میوه‌های رسیده درختان جهت جلوگیری از ریزش در برابر وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، دامداران از عدم تردد و چرای دام بدلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

رفیعی ادامه داد: باغداران با شروع گرما از کائولین در باغات انار مناطق گرمسیری استفاده کنند. همچنین از قیم در کنار نهال های جوان به علت وزش باد شدید استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر خودداری از عملیات محلول پاشی و سم پاشی بدلیل وزش باد گفت: کشاورزان  از آتش زدن بقایای گندم در مراتع و مزارع اجتناب کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا ۲۲ تیرماه ۲۲۶.۸ میلی متر، سال گذشته ۱۸۴.۴ و بلندمدت ۲۲۶.۳ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۲۲.۹ درصدی نسبت به سال قبل و ۲ دهم درصدی نسبت به دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

گفتنی است که در شرق و جنوب شرق بویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز، بخش های از مرکز و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک انتظار می رود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار