مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۱۶۷ دستگاه و تجهیز در شهربازی و بوستان‌های استان شناسایی شده که ۴۵ درصد از آن ناایمن است.

محمد خوران اظهار کرد: با توجه به اقبال مردم به حضور در بوستان ها در فصل تابستان، امسال ۱۲۸ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی استان انجام شد.

وی افزود: اعتبار برخی از تجهیزات اتمام یافته و در مرحله بازرسی و برخی از تجهیزات تاکنون موفق به دریافت تاییدیه نشده اند و درحال رفع نقص است.

وی با بیان اینکه تنها سه تجهیز از تجهیزات بازی شهرداری ها مستقر در پارک های استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر دارد، افزود: تجهیزات و زمین های بازی در بوستان ها و شهربازی باید دارای گواهینامه استاندارد باشد مسوولیت اتفاق و حادثه های احتمالی استفاده از تجهیزات ناایمن و بدون گواهینامه ایمنی با شهرداران است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: هشت دستگاه تجهیز بازی مستقر در شهربازی های سرپوشیده استان در سه ماهه امسال به علت ناایمن بودن پلمب شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، افزود: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

خوران خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شهرداری های استان به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک های بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.