یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم اجساد هزار و ۵۰۰ تن از فلسطینیان ساکن نوار غزه را در اختیار دارد و آنان را تحویل نمی‌دهد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت که هویت این افراد که ساکن نوار غزه بودند، مشخص نیست و رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) آنان را در "سدیه تیمان" نگه داری می‌کند و تحویل نمی‌دهد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی دولتی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه نیز دوشنبه شب اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ تن از شهروندان فلسطینی شهید شدند.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، به گزارش این دفتر، پیکر شماری از شهدا و مجروحان در نتیجه استفاده اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه سوخته شده بود.

در اطلاعیه این دفتر آمده است: براساس برآورد‌های پزشکی، سلاح‌های مورد استفاده ارتش صهیونیستی، موجب بروز سوختگی درجه۳ در بدن شهدا و مجروحان فلسطینی شده است.

این دفتر افزود: این سلاح‌ها شامل موشک‌ها و بمب‌هایی است که اکثر آنها ساخت آمریکاست و به سلاح حرارتی و شیمیایی شناخته می‌شوند که به لحاظ قوانین بین‌المللی سلاح ممنوعه بوده و نباید علیه انسان استفاده شود.

براساس گزارش این دفتر، این گونه سلاح‌ها بافت‌های بدن را به شدت آسیب می‌زند و درد و زخم بسیار شدیدی به همراه دارد و در برخی از آنها نیز به قدری شدید است که در ۲۷ ساعت یا کمتر موجب مرگ بیمار می‌شود.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین از همه کشور‌های جهان خواست که این جنایت‌ها علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و سران رژیم صهیونیستی را تحت تعقیب قرار دهند و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند.

این دفتر در پایان مسئولیت حقوقی و قانونی این اقدامات را متوجه دولت آمریکا کرد که انواع سلاح‌های ممنوعه بین الملی را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه (۱۵ مهرماه) تا کنون ۳۸ هزار و ۶۶۴ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۹۷ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار