معاون اول قوه قضاییه بر ضرورت همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه قوه قضاییه برای تحلیل داده‌های دستگاه قضایی و تشکیل کمیته نظارت بر داده‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست با رئیس، معاونین وپژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه، با اشاره به هزینه گردآوری داده‌ها، اظهار کرد: داده‌های جامع در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیاز به تحلیل و پژوهش دارد و پاسخ بسیاری از نیاز‌های علمی دستگاه قضا در داد‌های موجود در این مرکز قرار دارد.

وی با بیان اهمیت علم مولد به عنوان پایه کار پژوهشی، گفت: منبع داده‌ها باید مطمئن و معتبر باشد و لازم است در کمیته‌ای مشترک با نظارت معاونت اول، صحت داده‌ها سنجیده شود.

معاون اول قوه قضاییه کار پژوهشی دقیق و جامع را منوط به داده‌های معتبر عنوان و تصریح کرد: نتایج چنین پژوهشی می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری بخش‌های مختلف دستگاه قضایی موثر باشد.

وی به نقش معاونت اول در ایجاد هماهنگی و نقشه راه در انجام مأموریت‌های بخش‌های مختلف دستگاه قضایی اشاره کرد و ادامه داد: با یک طراحی مناسب، ارتباط و پیوستگی بخش پژوهشی و مرکز آمار قوه قضاییه باید به نحو مطلوب‌تری شکل بگیرد. 

 پژوهشگاه قوه قضاییه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی موثر واقع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه نیز در این نشست در سخنانی به اقدامات بنیادین پژوهشگاه در راستای سند تحول وتعالی قوه قضاییه اشاره کرد و با بیان ضرورت ساماندهی داده‌ها، اظهار کرد: تا زمانی که داده نباشد، پژوهش معنا نمی‌یابد و دانشی شکل نمی‌گیرد و پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده‌ها می‌تواند در انجام پژوهش‌های کاربردی موثر واقع شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: حمایت معاونت اول و ارتقای جایگاه پژوهشگاه، می‌تواند دستاورد‌های مطلوب‌تری را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.

در این نشست، معاونین و مدیران بخش‌های مختلف پژوهشگاه، گزارشی از اقدامات پژوهشی خود را ارائه دادند و خواستار حمایت معاون اول از این برنامه‌ها شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار