برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی موضوع ترور نافرجام ترامپ اختصاص داشت.

برنامه گفتگوی ویژه امشب به موضوع ترور نافرجام ترامپ اختصاص داشت که در ابتدای برنامه امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: طبق آخرین اخباری که بنده پیگیری کردم یک جوان حدوداً ۲۰ ساله به عنوان ضارب ترامپ شناسایی شدکه توسط تک تیرانداز نزدیک محل سخنرانی ترامپ کشته شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای مخابره این اخبار گفته شد که چپ افراطی مسبب این  حادثه بوده و پسر دونالد ترامپ نیز این مسئله را در صفحه مجازی خود انتشار داد اما بعداً مشخص شد که این فرد از طرف حزب جمهوری‌خواه به جان ترامپ سوء قصد کرده است.

ابوالفتح تاکید کرد: لذا فعلاً رد پایی از اینکه چب افراطی عامل این مسئله بوده است در دسترس نیست البته این موضوع در حال بررسی است و پلیس مخفی و وزارت امنیت آمریکا در این رابطه در حال تحقیق هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره انگیزه احتمالی ضارب تصریح کرد: قطعاً دلیل این ترور این بوده که فرد ضارب با دونالد ترامپ مخالف بوده اما دلیل این مخالفت هنوز مشخص نیست که آیا این فرد با شخص ترامپ مشکل داشته یا با برنامه‌های دولت او ، اما آنچه مسلم است این است که اتفاق اخیر  یک شوک سیاسی بزرگ به جامعه آمریکا وارد کرده است  و خشونت این حوزه را به درجات بالاتری ارتقاء داده است.

ابوالفتح تاکید کرد: اگرچه دونالد ترامپ جان سالم به در برد اما همین تلاش خشونت سیاسی و درگیری‌های آمریکا را افزایش داد.

در ادامه محمد مهدی عباسی کارشناس مسائل آمریکا افزود: سوال این است که چگونه یک فردی توانسته با وجود نیروهای امنیتی تا این حد به رئیس جمهور سابق آمریکا نزدیک شود و او را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: می‌توان احتمال داد که نفوذ در سیستم امنیتی این کشور وجود دارد که البته اگر چنین نیز نباشد شاهد بروز یک قصور امنیتی بسیار بزرگ در آمریکا هستیم که لکه ننگی برای این کشور است.جامعه آمریکا از گذشته به گونه‌ای بوده که داشتن سلاح در آن آزاد بوده است و طبیعتاً در جامعه‌ای فوق  مسائل این‌چنینی رخ خواهد داد و آمارها نشان می‌دهد که سالانه ۴۰ هزار نفر جان خود را بر اثر تیراندازی با سلاح از دست می‌دهند.

عباسی افزود: اتفاقی که در چند سال گذشته در سیاست آمریکا اتفاق افتاده است رادیکال شدن فضا در مسائل سیاسی است به نحوی که هیچ زمانی تا این حد  شاهد بروز و ظهور چپ و راست افراطی در این کشور نبوده‌ایم و میتوان گفت که  دیگر اشخاصی مانند اوباما در صحنه انتخابات آمریکا وجود ندارند از آن طرف در کنگره می‌بینیم که اشخاص افراطی رشد کرده‌اند لذا طبیعتاً در چنین شرایطی تنش‌ها بیشتر می‌شود و وحدتی بین دو جناح وجود نخواهد داشت وقطعا چنین اتفاقاتی ترور را نیز رقم می‌زند.

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: خیلی این موضوع مطرح می‌شود که حادثه تیراندازی در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ تمام می‌شود و بنده نیز با این مسئله موافقم اما باید توضیح داده شود که چرا چنین اتفاقی می‌افتد آیا رای جدیدی به سبد رای ترامپ اضافه می‌شود.

 ابوالفتح متذکر شد: اگر نامزدها و چهره‌های سیاسی آمریکا در چنین شرایطی که این کشور دارد ترور نشوند جای تعجب دارد چرا که میزان نفرت در این کشور به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و اکنون دعوا بر سر این نیست که برنامه کدام حزب بهتر است بلکه هدف حذف سیاسی کاندیداها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار