سرهنگ بازنشسته سرویس امنیت روسیه می‌گوید تیم امنیتی ترامپ بسیار ضعیف عمل کرده و مناطق اطراف سخنرانی را ایمن‌سازی نکرده بودند.

الکسی فیلاتوف، سرهنگ بازنشسته سرویس امنیت فدرال روسیه و متخصص ضد تروریسم می‌گوید در حالی که امنیت ترامپ در رویداد انتخاباتی که در آن مشغول سخنرانی بوده، توسط سه گروه (محافظان او، پلیس محلی و سرویس مخفی) تأمین می‌شد، به نظر می‌رسد که ارتباط مناسبی بین آنها وجود نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، فیلاتوف که قبلاً با پرسنل سرویس‌های امنیتی آمریکا تعامل داشت، خاطرنشان کرد که عامل جنایت توانسته روی پشت بامی قرار بگیرد که فاصله آن با ترامپ ۱۳۷ متر بوده است. به گفته او هدف قرار دادن سر یک انسان از این فاصله بسیار آسان بوده و به تفنگ تک تیرانداز هم نیاز ندارد، بلکه فقط با یک تفنگ خودکار معمولی می‌توان از این فاصله به سر شخص شلیک کرد. فیلاتوف می‌گوید: «با اطمینان می‌توان گفت که تیم امنیتی بسیار ضعیف عمل کرده و برای ایمن‌سازی تمام پشت بام‌های مجاور زحمتی به خود نداده‌اند». 

این مقام امنیتی پیشین روسیه در انتها اشاره کرد که حتی می‌توان گفت سوءقصد مذکور موفقیت‌آمیز بوده و در واقع جان دونالد ترامپ با معجره نجات یافته و نه تیم امنیتی او.

رئیس جمهور پیشین آمریکا چند روز پیش از اینکه به صورت رسمی به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان اعلام شود، در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت «پنسیلوانیا» هدف شلیک گلوله قرار گرفت و از ناحیه گوش مجروح شد. کمپین او اعلام کرده که حال وی خوب است و به نظر می‌رسد به جز زخم در قسمت بالایی گوش راست خود، آسیب جدی ندیده است. رسانه‌ها می‌گویند یکی از افراد حاضر در تجمع کشته شده و دو تماشاگر دیگر به شدت زخمی شدند.

در حالی که تیراندازی‌های جمعی یکی از ویژگی‌های عادی زندگی آمریکایی‌ها است، این اولین تیراندازی به یک رئیس جمهور یا نامزد احزاب اصلی از زمان سوء قصد به رئیس جمهور «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۱ بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار