مدیرکل درمان تامین اجتماعی قزوین گفت: یک هزار و ۸۰۰ فقره پرونده برای زوج‌های نابارور استان در دولت سیزدهم تحت پوشش تامین اجتماعی استان قزوین تشکیل شده است.

اورنگ شیخ بگلو مدیرکل درمان تامین اجتماعی قزوین گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای حمایت از زوجین نابارور هزینه شده که این روند پرداخت همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طرح ارایه خدمات به زوج‌های نابارور از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم آغاز شده که براساس قوانین مصوب، این خدمات به تعهدات بیمه شوندگان درمانی اضافه شد.

شیخ بگلو ادامه داد: دستورالعمل‌های خرید و ضوابط پوشش بیمه‌ای از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت به سازمان‌های بیمه گر ابلاغ شد و عمده خدماتی که به زوج‌های نابارور ارایه می‌شود در قالب چهار بسته خدمتی از جمله (icsi)، (ivf)، (iui)، (fet) است که زوج‌ها بعد از مراجعه به مراکز درمانی از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

شیخ بگلو با بیان دستاورد‌های دیگر مدیریت درمان استان قزوین بیان کرد: ۹۰۹ مورد پرداخت مالی جهت پوشش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج نیز به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به اینکه ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در سطح استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: ۱۴۵ مجوز برای استان قزوین در راستای جذب نیروی انسانی اعم از کادر درمان و پشتیبانی در نظر گرفته شده که در حال مصاحبه اختصاصی هستیم و آزمون جذب ۳۸ نیروی خدماتی نیز پس از سپری کردن مراحل تایید صلاحیت توسط هسته گزینش شروع به کار خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار