یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین فاش کرد فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور اعتقادی به پیروزی ندارد و آماده است تا پرچم سفید را مقابل روسیه بالا ببرد.

ماریانا بزوگلایا، معاون پارلمان اوکراین فاش کرد که الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین موافقت خود را با تسلیم نیرو‌های اوکراینی ابراز کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، ماریانا بزوگلایا در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت که الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین با تسلیم شدن نیرو‌های اوکراینی موافق است. سیرسکی یک جنایتکار است و هر روز نقشه‌های او کارایی رزمی نیرو‌های اوکراینی را کاهش می‌دهد. 

 بزوگلایا ادامه داد: تعدادی از منابع به من دو نکته بسیار مهم را در مورد موضع سیرسکی و هیات همراهش فاش کردند و آن دو نکته این است که او با امضای آتش بس و تسلیم شدن در برابر صلح موافقت می‌کند و صادقانه به پیروزی اعتقادی ندارد.

 به گفته بزوگلویا، سیرسکی علیرغم مخالفت فرماندهان مستقیما درگیر در جنگ، تصمیماتی برای چرخش برخی از واحد‌های نیرو‌های مسلح اوکراین اتخاذ کرد. در نتیجه، پدافند نیرو‌های مسلح اوکراین در شهر توریتسک و شهر نیویورک در دونتسک تخلیه شد.

پیش از این، یکی دیگر از اعضای پارلمان اوکراین اعلام کرد که زیردستان فرمانده الکساندر سیرسکی مسئول فروپاشی دفاعی نیرو‌های مسلح اوکراین در مناطق مختلف هستند.

 نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از رژیم کی یف، ضدحمله اوکراین را خنثی کردند.

نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آنها شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که بالای لیست آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی، علاوه بر تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت؛ که قرار بود روسیه را نابود کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار