نخست وزیر انگلیس و برخی دیگر از مقامات اروپایی به ترور نافرجام ترامپ واکنش نشان دادند.

دفتر نخست وزیر تازه منتخب انگلیس، کی یر استارمر، در واکنش به تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ گفته است: «ما تمام اشکال خشونت سیاسی را به شدت محکوم می‌کنیم و بهترین آرزو‌ها را برای رئیس جمهور ترامپ و خانواده اش در این زمان می‌فرستیم.»

نخست وزیر انگلیس جز نخستین سران جهان بود که این حادثه را محکوم کرد.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا پیام همبستگی و بهترین آرزو‌ها را برای بهبودی سریع دونالد ترامپ فرستاد. وی افزود که امیدوار است «شاهد گفتگو و غلبه بر نفرت و خشونت باشیم.»

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که روز پنجشنبه پس از پایان نشست ناتو در واشنگتن دی سی برای دیدار با ترامپ راهی فلوریدا شدبود نیز بیانیه‌ای درباره این تیراندازی صادر کرده است.

اوربان در ایکس نوشت: «افکار و دعای من با رئیس جمهور @realDonaldTrump در این ساعات تاریک است.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت از خبر حمله به ترامپ شوکه شدم و شدیدا آن را محکوم می‌کنم. یک بار دیگر شاهد خشونت‌های غیرقابل قبول علیه نمایندگان سیاسی هستیم.

ترامپ روز شنبه گردهمایی خود در پنسیلوانیا را به دلیل تیراندازی قطع کرد. فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این سیاستمدار توسط محافظان امنیتی هدایت می‌شود، در حالی که گوشش خون آلود بود. ترامپ بعداً گفت که از ناحیه گوش مجروح شده و خون زیادی از دست داده است.

پیش از این روزنامه نگاران آمریکایی طرح اولیه سوء قصد به ترامپ را منتشر کردند. به گفته آنها، تیرانداز روی پشت بام در ۱۲۵ متری ترامپ نشسته بود. او موفق شد ۹ گلوله بزند و پس از آن تک تیراندازان سرویس مخفی ایالات متحده که در حفاظت از همه روسای جمهور سابق فعالیت دارند، مهاجم را از بین بردند.

خبرنگار: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۳
الته وقتی خودتان در خطر باشید .
آخرین اخبار