مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

 حیدری مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۳ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۵۰۰۰ متر کاهش داد. 

حیدری بیان کرد: در شمال استان تا اواسط هفته وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گردوخاک رخ خواهد داد. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

 محسن حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۳
مسعولین اصلا انگار نه انگار فکری بحال مردم مظلوم سیستان نمی‌کنند با این گرده ریزها انسان سالمی در منطقه سیستان وجود ندارد حال اگر این شهر یه شهرک کوچکی از تهران بزرگ می‌بود به همین سادگی ازش عبور میکردین
Iran (Islamic Republic of)
رخشانی
۰۱:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
زابل به ویرانه تبدیل شد . جنگل‌کاری مارچ پاشی . موضوع آب هیچ مسولی بفکر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳
یکی از بهترین مناطق برای نصب مزرعه بادی....کوهستان های زاگرس هم دارای باد همیشگی هستند
آخرین اخبار