فراخوان نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» که تابستان امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، آغاز شد.

 فراخوان نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» به میزبانی اصفهان همزمان با آئین رونمایی از پوستر این رویداد آغاز شد.

گرافیک (پوستر)، عکاسی (با گوشی یا دوربین)، انیمیشن، نقاشی و مجسمه و یادمان از محور‌های نخستین دوره جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست است.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در این آئین گفت: این رویداد ملی در سال‌های آتی در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد و ما تلاش خواهیم کرد که به میزبانی اصفهان جنبه جهانی و بین المللی بگیرد و هنرمندان هر دو سال یک بار در شهری مثل اصفهان که در حوزه هنر و صنایع دستی شهره عام و خاص است، گردهم جمع شوند و آثار هنری خود در حوزه محیط زیست را ارائه دهند و اطمینان دارم آیندگان به این موضوع افتخار خواهند کرد.

حسن مقیمی عکاس و مستندساز حیات‌وحش که از اثر او در پوستر فراخوان نخستین دوره جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست استفاده شده گفت: انتخاب عکس آهو در این پوستر نماد حیات‌وحش ایران و همچنین مظلومیت و معصومیتی است که این گونه در بین گونه‌های حیات وحش دارد.

او با اشاره به اینکه تصویر این آهو در پناهگاه حیات وحش موته گرفته شد، افزود: ضامن آهو یکی بهترین ایده‌هایی بوده که طی چند سال گذشته حتی روز محیط بان برای رویداد‌های مختلف در زمینه محیط‌زیست انتخاب شده است.

 شرکت در فراخوان نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» برای همه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است. علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را از ۲۵ تیرماه تا ۳۰ مردادماه سال جاری از طریق سایت جایزه ملی به نشانی Prisfahandoe@gmail.com ارسال کنند.

آلودگی آب، فرهنگ مصرف آب، کمبود آب، زیست بوم‌های آبی (تالاب‌ها، رودخانه‌ها، دریا‌ها و اقیانوس‌ها)، فرونشست زمین، صنعت و هوای پاک، سلامت و آلودگی هوا، حمل و نقل پاک، بنا‌های تاریخی و آلودگی هوا، اهمیت خاک، آلاینده‌های خاک، پسماند و خاک، زیست‌بوم‌های خشکی، اثرات انسان بر طبیعت، انقراض جانوارن وحشی، ارتباط متقابل انسان و میراث طبیعی، زیستگاه‌های جنگلی و مخاطرات آن، زباله‌های خطرناک، پسماند و آلودگی آب و حیات جانوری و انسان، سلامت، پسماند، گردشگری مسوولانه، کویر گردی و محیط‌زیست، سنت و محیط‌زیست، آیات الهی و محیط زیست، اخلاق و محیط‌زیست و تجربیات بومی حفاظت از اجزای محیط‌زیست از موضوعات محوری نخستین دوره «جایزه ملی استاد فرشچیان در حوزه محیط زیست» است.

اختتامیه این رویداد در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.