شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام و تصاویر مشکلات بوستان شفق واقع در منطقه ۵ تهران را روایت کرد و درخواست رسیدگی دارد.

بوستان شفق در محله صادقیه منطقه 5 شهر تهران واقع شده است. مدتی است این بوستان دارای مشکلاتی است که شهروند خبرنگار ما به روایت مشکلات آن در قالب پیام و تصاویر پرداخته است که می توانید در ادامه مشاهده کنید. ناگفته نماند این مشکلات چندی پیش توسط شهروند خبرنگار ما مورد پیگیری قرار گرفته است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

متن پیام شهروند خبرنگار

با سلام و احترام؛ بوستان شفق واقع در منطقه ۵ شهر تهران است؛ این بوستان از جنوب به خیابان شهیدان صفویان از شمال به کوچه شهید بهرام دهزویی از غرب به کوچه بهشت و از شرق به فضای بی دفاع شهری به مساحت ۴ هزار مترمربع منتهی شده است. این بوستان به دلیل همجواری با فضای بی دفاع شهری (ویرانه) و تردد نامتعارف آسیب دیده‌های اجتماعی، مدام اهالی محله، شاهد ناهنجاری های غیرقابل نگارش؛ هستند. از سوی دیگر حضور بی خانمان‌ها، جهت اسکان در این ویرانه به مشکلات اهالی این محله افزوده است. همچنین تجمع شبانه‌ی زباله گرد‌ها پس از جمع آوری، جهت تفکیک و جداسازی زباله‌ها چهره نامناسب شهری را به وجود آورده است. رها شدن و دپوی زباله‌ها، توسط آسیب دیده‌ها در محوطه‌ی داخلی  مخروبه (فضای بی دفاع شهری) عابران واهالی را با مشکلاتی مواجه کرده است. همچنین نداشتن نیمکت جهت نشستن کهنسالان و فقدان وسایل بازی برای کودکان در بوستان شفق موجب نارضایتی گردشگران شده است. در این بخش کانال میان رود وجود دارد که نیاز به لایروبی دارد زیرا بوی تعفن آن موجب شده تا پر از حشره شود.

علاوه بر مشکل بوستان شفق یک باب کافه کتاب (سرای بازنشستگان) در بوستان اقاقیا پس از پیگیری های بسیار توسط اهالی محله حدود 3 سال گذشته در این بوستان احداث شد اما اکنون کافه کتاب به فروش قهوه و چای تبدیل شده است.

وضعیت نامناسب بوستان

کانال

انباشت زباله

رودخانه آلوده

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 



 

 خواهش می‌کنیم رسیدگی کنید
جانبازبازنشسته الف.ش
۰۹۱۲۵۸۴۳۴۷۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار