معاون برنامه ریزی و امور هماهنگی فرمانداری اردکان گفت: افزون بر ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در اولین نشست کمیته فنی مشاغل خانگی شهرستان تصویب شد.

محمدحسین میرحسینی  معاون برنامه ریزی و امور هماهنگی فرمانداری اردکان در نشست کمیته فنی مشاغل خانگی کارگروه اشتغال شهرستان، اشتغال‌زایی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در این راستا در مرحله اول ۷۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به صورت قرض‌الحسنه در قالب مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که سهم همه شهرستان‌ها بر اساس نسبت صدور مجوز مشاغل خانگی تعیین شده است.

معاون فرماندار اظهار داشت: دبیرخانه تسهیلات مشاغل خانگی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

سعید طالعی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن تشکر از روسا و کارشناسان ادارات بابت اهتمام در تحقق اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۲، در خصوص ابلاغ سهمیه تسهیلات سالجاری مشاغل خانگی و دستورالعمل اجرایی ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی شهرستان مواردی را بیان کرد. 
 
وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت کار، بر معرفی و سهم اشتغال خانگی فارغ التحصیلان از تعهد اشتغال سال ۱۴۰۳ مشاغل خانگی به بانک‌های عامل تاکید کرد. 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش شده در سال جاری متناسب با مزیت‌های نسبی اشتغال‌زایی شهرستان مشاغل خانگی ایجاد شود تا ضمن ایجاد شغل پایدار، بازار فروش محصولات تولیدی این مشاغل فراهم شود.

در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز مشاغل خانگی و ادارات شهرستانی الزامات تعیین شده وزارت کار مبنی بر اولویت پرداخت تسهیلات را رعایت کرده و اطلاعات این افراد را جهت اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند و در طول سالجاری با هماهنگی اداره کار، نسبت به برگزاری نمایشگاه در حوزه فعالیت تخصصی خود و با محوریت عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار