رئیس پلیس فتا استان یزد، از عودت وجه ۲ میلیارد ریالی و شناسایی عامل کلاهبرداری ازکاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری خبر داد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی شکایت شهروند یزدی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی ادامه داد: شاکی اظهار داشت که روز پس از انتخابات، پیامکی مبنی بر دریافت وام ریاست جمهوری دریافت کرده است؛ پس از باز کردن لینک موجود در پیامک، مبلغ ۲ میلیارد ریال از حسابش کسر شده و متوجه شده که تلفن همراهش هک شده است.

سرهنگ ابوالحسینی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را در یکی از استان‌های شمالی کشور مورد شناسایی قراردادند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ میلیارد ریالی که از شاکی سرقت شده بود در نهایت در حساب ثالث مسدود و مبلغ به حساب شاکی بازگردانده شد بیان داشت: کلاهبرداران معمولاً با برنامه‌ریزی و به بهانه‌های مختلف، لینک‌های فیشینگ ارسال می‌کنند و متأسفانه شهروندان به دلیل ناآگاهی روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند که این کلاهبرداران اغلب از احساسات ترس و طمع مردم سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد: پیام‌های دولت از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شوند و هیچ پیامکی حاوی لینک نخواهد بود؛ در صورت دریافت پیامکی با لینک، به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید، زیرا این کار می‌تواند منجر به هک شدن گوشی شما شده و کلاهبرداران به تمامی اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار