بیش از ۳۷ میلیون متر مکعب آب از زیرساخت‌ها و تاسیسات آبیاری در کشتزار‌های شهرستان میاندورود توزیع شد.

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: از ابتدای فصل کشاورزی تاکنون بیش از ۳۷ میلیون متر مکعب آب از زیرساخت‌ها و تاسیسات آبیاری در کشتزار‌های شهرستان میاندورود توزیع شد و بخش مهمی از نیاز‌های کشاورزان این شهرستان که نگران تنش آبی در کشتزار‌های خود بودند را برطرف کرد.

او افزود: در آغاز سال آبی جاری با توجه به وضعیت ذخیره‌سازی آب در منابع ذخیره استان پیش‌بینی می‌شد حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شالی استان دچار تنش آبی شود و از این میزان امکان تامین آب برای حدود سه هزار هکتار از کشتزار‌های زیر پوشش واحد‌های چهارگانه شبکه تجن وجود نداشته باشد. اما بارش‌های به هنگام و انجام برنامه‌ریزی‌ها برای نوبت‌بندی توزیع آب سبب شد بخش مهمی از نگرانی‌ها در این شهرستان برطرف شود.

موسوی گفت: از ابتدای فصل کشاورزی تاکنون در شبکه آبیاری تجن بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی توزیع شده که ۳۷ میلیون متر مکعب از این مقدار در کشتزار‌های شهرستان میاندورود توزیع شده است.

او افزود: بخش قابل توجهی از آب رهاسازی شده در شبکه تجن که کشتزار‌های میاندرود و بخش گهرباران را نیز سیراب کرده از سد شهید رجایی تامین شده است. از ۱۳ خرداد تا کنون بیش از ۳۳ میلیون متر مکعب آب از سد شهید رجایی برای تأمین آب کشتزار‌های پایین‌دست رهاسازی شده است.

موسوی گفت: تلاش بر این است که نیاز آبی همه کشتزار‌های استان از منابع مختلف به ویژه آب‌های سطحی تامین شود. اما از کشاورزان نیز انتظار داریم که با رعایت نکات لازم در مصرف بهینه آب و توجه به نوبت‌بندی‌های در نظر گرفته شده در این مسیر ما و همکاران‌مان را همراهی کنند تا بتوانیم با کمترین تنش فصل کشاورزی را پشت‌سر بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.