مدیرکل هوشمندسازی شرکت توانیر گفت: گنبد حرارتی در منطقه خاورمیانه قرار گرفته و این اتفاق باعث شده ۳ درجه افزایش دما داشته باشیم.

حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در خبر اقتصاد و بازار از شبکه خبر گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته نصاب جدیدی در تقاضای برق رقم خورد و مصرف به ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات رسید. روز پنجشنبه نیز با تدابیری که اندیشیده شد، مصرف برق کاهش پیدا کرد و به ۷۶ هزار مگاوات رسید.

او افزود: گنبد حرارتی در حال حاضر در منطقه خاورمیانه قرار گرفته و این اتفاق باعث شده ۳ درجه افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت داشته باشیم. از طرفی به ازای هر درجه افزایش دما، ۱۸۰۰ مگاوات افزایش تقاضای برق خواهیم داشت. موضوع افزایش دما توان تولیدی نیروگاه را نیز کاهش می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در ایران دو برابر میانگین جهانی است، گفت: برای مثال در کشور ترکیه که از نظر جمعیتی تقریبا شبیه به ایران است، پیک تقاضا حدودا ۵۵ هزار مگاوات است که در مقایسه با ۷۷ هزار مگاوات کشور ما فاصله قابل توجهی را نشان می‌دهد. عمده مصرف برق کشور مربوط به سیستم‌های سرمایشی است که در بخش خانگی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار