استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل - میانه از پروژه‌های مهم استان است و فقط ۳۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن باقی‌مانده تا تکمیل شود.

سید حامد عاملی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در استان اردبیل توسعه و ارتقای زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی استان بود که در این مدت اقدامات خوبی در استان انجام شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در اغلب شاخص‌های اقتصادی جزو استان‌های محروم کشور است، افزود: برای رفع کمبود‌های زیرساخت‌های حمل و نقل پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت به طوری که در حال حاضر همه قطعات در دست اجرای این استان از جنوب تا شمال استان دارای ردیف ملی هستند و این قطعات بر اساس اولویت بندی تکمیل و به تدریج به بهره برداری می‌رسد.
او تصریح کرد: راه آهن اردبیل به عنوان پروژه اصلی استان از مطالبات به حق مردم استان بوده است که در دولت سیزدهم بخش‌های گلوگاهی و سخت‌گذر این پروژه اجرا شد و در حال حاضر تنها ۳۰ کیلومتر از ریل گذاری آن باقی مانده است.
عاملی با اشاره به اقدامات دولت برای تامین آب بخش کشاورزی و شرب در استان گفت: در دولت سیزدهم سه سد در استان آبگیری شد و برای حل مشکل آب شرب ۴۵۴ روستا اقدام شد که آبرسانی به تعداد زیادی از این روستا‌ها اجرا شده و برخی از پروژه‌ها هم در حال تکمیل است.
استاندار اردبیل از راه اندازی بزرگترین کارخانه ساخت خودرو سنگین در استان خبر داد و افزود: در حوزه صنعت زنجیره صنایع معدنی در استان اردبیل با سرمایه گذاری کلان در حال تکمیل و فعالیت است که با بهره برداری از آن شاهد رونق و ثروت آفرینی این بخش برای اقتصاد استان خواهیم بود.
عاملی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود فضا‌های آموزشی در سطح استان گفت: با توجه به اهمیت توسعه مدارس و تجهیز آنها در استان، در ابتدای دولت سیزدهم به ۲ هزار کلاس درس جدید نیاز داشتیم که تاکنون یک هزار کلاس درس احداث شده و مابقی هم در دست اجراست.
او همچنین افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که استان اردبیل از جمله استان‌های پیشرو در سطح کشور است به طوری که شهرک شهید سلیمانی یکی از بزرگترین کارگاه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور است.
مقام عالی دولت در استان اردبیل با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تامین زمین مورد نیاز این واحد‌ها تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف استان در دست اجراست که به تدریج تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
عاملی یکی دیگر از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در استان اردبیل را توسعه زیرساخت‌های مرتبط با انرژی عنوان کرد و گفت: ظرفیت گاز استان اردبیل قبل از دولت سیزدهم حدود ۱۱ میلیون متر مکعب بود که با توجه به قرار گرفتن استان در انتهای شبکه در فصل‌های سرد شاهد افت گاز در سطح استان بودیم از سوی دیگر کمبود منابع گاز، اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و صنعت را با چالش مواجه کرده بود.
او افزود: برای جبران کمبود‌ها و تامین گاز مورد نیاز گلخانه‌های واقع در شمال استان که از بزرگترین واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای کشور به شمار می‌رود، خط دوم انتقال گاز چلوند به اردبیل در دستور کار قرار گرفت که با بهره‌برداری از آن ظرفیت گاز استان به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار