رئیس دانشگاه تهران از بهره‌برداری خوابگاه متاهلین ۵۰ واحدی و ۵ بلوک خوابگاهی جدید دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جریان سفر به شمال کشور که با حضور رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه، رئیس دانشکده فنی کاسپین و مدیران کل ستادی دانشگاه تهران صورت گرفت، از پروژه‌های عمرانی دانشکده فنی کاسپین بازدید کرد.

پروژه عمرانی احداث خوابگاه متاهلین ۵۰ واحدی دانشکده فنی کاسپین که عملیات آن از اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و دارای ۶۰ درصد پیشرفت است، اولین پروژه‌ای بود که رئیس دانشگاه تهران از آن بازدید کرد و تصمیم‌گیری لازم به منظور سرعت‌بخشی انجام این پروژه و اتمام آن تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ صورت گرفت.

 مقیمی در این بازدید به رئیس دانشکده فنی کاسپین تاکید کرد: نگاه به این مجموعه خوابگاهی فقط به عنوان یک فضای اقامتگاهی نباشد و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت آن جهت ارائه خدمات مختلف به دانشگاهیان در حوزه فرهنگی و گردشگری صورت گیرد.

در ادامه بازدید رئیس دانشگاه تهران از پروژه‌های عمرانی دانشکده فنی کاسپین، سه بلوک خوابگاهی دخترانه و پسرانه در دست احداث که عملیات احداث آنها از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است، مورد بازدید قرار گرفت. دکتر رضوی، رئیس دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران توضیح داد: هر کدام از این بلوک‌های خوابگاهی دارای مساحت حدود ۷۵۰ مترمربع هستند و در مجموع ظرفیت اسکان ۱۲۰ دانشجو دارند و عملیات احداث آنها تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

عملیات احداث این سه بلوک خوابگاهی دانشگاه تهران در شمال کشور تا نیمه شهریور ماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و با حضور رئیس دانشگاه تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران همچنین از دو بلوک خوابگاهی دیگر که هر کدام به مساحت ۷۵۰ مترمربع و در مجموع دارای ظرفیت اسکان ۸۰ دانشجو و آماده بهره‌برداری هستند، بازدید کرد و قرار شد بهره‌برداری رسمی پنج بلوک خوابگاهی به همراه خوابگاه متاهلین ۵۰ واحدی دانشکده فنی کاسپین در آیینی قبل از آغاز سال تحصیلی پیش رو با حضور رئیس دانشگاه تهران رسما افتتاح شوند.

دکتر سید مصطفی رضوی، رئیس دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران در جریان این بازدید اعلام کرد: دانشگاه تهران در حال حاضر نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی فعال در دست اجرا در دانشکده فنی کاسپین دارد.

 رضوی، رئیس دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران افزود: با بهره‌برداری ظرفیت‌های جدید خوابگاهی، نیازهای خوابگاهی دانشکده فنی کاسپین به طور کامل رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران نیز به مدیران کل حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران دستور داد تا در اولین اولین جلسه کمیسیون عمرانی دانشگاه، اعتبار کافی برای محوطه سازی این مجموعه خوابگاهی تصویب شود و در اولین زمان ممکن تخصیص پیدا کند.

آخرین پروژه عمرانی که در جریان سفر رئیس دانشگاه تهران به شمال کشور مورد بازدید قرار گرفت، ساختمان به مساحت ۹۳۰ مترمربع بود که عملیات احداث آن از ۱.۵ ماه قبل آغاز شده، تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است خرداد ماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. این ساختمان دارای دو کاربری اقامتگاهی و همچنین استقرار مراکز نوآوری است.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پایان این بازدیدها، در جلسه‌ای که با حضور مهدی شهبازی عضو هیات رئیسه دانشگاه، مدیران کل ستادی دانشگاه و اعضای هیات رئیسه دانشکده فنی کاسپین و پردیس بین‌المللی کاسپین برگزار شد، دستورات لازم به منظور سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی این دانشکده و تامین منابع مالی مورد نیاز را صادر کرد.

در این نشست همچنین مسائل آموزشی و توسعه‌ای پردیس بین‌المللی کاسپین و دانشکده فنی کاسپین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیشنهاد رئیس این پردیس بین المللی جهت راه اندازی دو موسسه پژوهشی جدید با عناوین موسسه بین المللی حقوق دریا و همچنین مرکز نوآوری پردیس بین‌المللی کاسپین در دستور کار اولین جلسه هیات رئیسه دانشگاه تهران قرار گیرد. همچنین رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد اقدامات مورد نیاز برای تاسیس مرکز نوآوری پردیس بین‌المللی کاسپین دانشگاه تهران با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صورت گیرد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در پردیس بین‌المللی کاسپین و دانشکده فنی کاسپین از دیگر موارد مورد تقاضای رئیس این مجموعه دانشگاهی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار