وزير اقتصاد و دارایی گفت: ۹۴ هزار میلیارد تومان کالای اموال تملیکی در سه سال گذشته تعيين تکلیف شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم  رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی با بیان اینکه امروز با رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی به نقطه ای رسیده ایم که هیچ گاه به دوران پیش از سال ۱۴۰۰ بازنخواهیم گشت گفت: در حال حاضر تمامی اموال سازمان اموال تملیکی در کشور ساماندهی شده و ما شاهد دریافت کد شناسه کالا در تمامی کالاهای کشف شده هستیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در سه سال گذشته ٩۴ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد در حالیکه در دولت قبل این عدد حدود ١٢ هزار میلیارد تومان بود و موارد اعاده کالا، فروش کالا، استرداد، واگذاری و ... همه اقدامات شفاف انجام شد و در فروش برخط دسترسی همگانی را ایجاد کردیم تا عدالت برقرار باشد و در یک اقدام بی‌سابقه ۵٠٠ حراج انجام شد.

او بیان کرد: در حوزه اعاده کالا در چرخه و در حوزه فروش کالا کمیت و کیفیت کالا را افزایش داده‌ایم و در بخش فروش برخط دسترسی ها را  شفاف کرده‌ایم به طوری که‌ دسترسی شفاف و عادلانه برای مردم بی سابقه بوده است.

وی افزود: ۱۱مورد حراج اموال تملیکی را  به ۵۰۰ مورد رسانده ایم و تمامی این حراج ها به صورت برخط انجام شده است.

خاندوزی اظهار کرد: انبارها به گونه ای طراحی شده است که تمامی آنها ساماندهی شده است و به دوره ای رسیده ایم که تمامی کالاها با شناسه‌های یکتا ساماندهی می‌شوند.

او بیان کرد: موضوع ساماندهی انبارهای اموال تملیکی را شهید جمهور در مهر ماه سال ١۴٠٠ در انبار اموال تملیکی بوشهر شروع کردند و پس از آن با همت رئيس قوه قضائیه تعیین تکلیف کالاها انجام شد و در نتیجه آن اقدامات امروز به سامانی رسیده که سامانه سیات نماد تبلور اقداماتی است که سازمان اموال تملیکی به نقطه غیر بازگشت رسیده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار