رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد گفت: تا پایان شهریور ماه صدور و پرداخت خسارت تمامی بیمه نامه‌ها آنلاین خواهد بود.

 آیین رونمایی از معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت  با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم  تقوایی نجیب رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه شاخص ترین پروژه در حوزه فناوری اطلاعات  استقرار سامانه پایانه های فروشگاهی بود  گفت: در ابتدای دولت سیزدهم این سامانه نیازمند طراحی مجدد بود اما در حال حاضر روزانه ۲۲ میلیون نسخه صورت حساب در پایانه های فروشگاهی ثبت می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون نسخه صورت حساب از طریق شاپرک و تراکنش های بانکی  ثبت می شود که همزمان با بهره‌برداری  از سامانه پایانه های فروشگاهی این تعداد دور از انتظار نیست‌.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد و دارایی  اظهار کرد: سامانه جامع امور گمرکی که با تکنولوژی قدیم اداره می‌شد را به روز رسانی  کرده و سامانه جامع گمرکی را ایجاد کردیم که آماده بهره برداری سراسری است و از این طریق اطلاعات بین دستگاه ها در نظام تجارت بهینه می شود.

تقوایی اظهار کرد: سند برنامه های تکمیلی در حوزه بیمه را داشته ایم به طوری که‌ ۶۰ عنوان پروژه طراحی شد که یکی از آنها  کروکی آنلاین و برخط  بوده و همچنین در حوزه کشف تخلف اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کشف تخلف و صدور  آنلاین  خسارت ها از طریق این سامانه جامع بیمه انجام شد و امیدواریم  تا شهریور انواع بیمه نامه ها هم در مرحله صدور و هم خسارت برخط شود.

او بیان کرد: سامانه اموال تملیکی به بهره برداری رسید که  یک اقدام ارزشمند بود همچنين  سفته الکترونیکی را اجرایی کرده ایم و تا به امروز ۴میلیون و ۴۶۰ سفته الکترونیکی صادر شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار