مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: میدان راه و شهرسازی زاهدان به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین میدان‌های کشور معرف فرهنگ غنی مردم این مرز و بوم از هامون تا مکران خواهد بود.

عطاء اله اکبری در بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از مراحل ساخت میدان راه و شهرسازی گفت: یکی از بزرگترین میدان‌های کشور که در برگیرنده المان خاص است بزودی در زاهدان افتتاح خواهد شد.

وی ساخت میدان راه وشهرسازی را یک اقدام بی نظیر دانست و گفت: این اداره کل در کنار اقدامات گسترده زیربنایی در حوزه ساخت بزرگراه‌ها و مسکن و با همه کمبود منابع مالی در حال ساخت و تکمیل یکی از شاخص‌ترین میدان‌های کشور در زاهدن است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: المان طراحی شده در این میدان یکی از برجسته‌ترین المان‌های کشور محسوب می‌شود که با کتیبه‌های سنگی برجسته در حال ساخت برگرفته از تلاش صبوری و داشته‌های تاریخی مردمان استان قطعا می‌تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه زاهدان به عنوان یک هسته پرقدرت جعمیتی در جنوب شرق کشور نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: معتقدیم هر تلاشی برای آرامش و آسایش مردم این مرز بوم انجام شود بازم هم کافی نبوده و بزودی با افتتاح این اثر چهره ورودی مرکز استان دچار تحولاتی اساسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کالبدی و فضا‌های شهری نمی‌تواند پاسخگویی نیاز مردمان این دیار باشد بر لزوم توجه ویژه به رشد شتابان محیط شهری متناسب با کرامت وشان مردم زاهدان تاکید کرد و تعلل در این عرصه را موجب فاصله عمیق بین محیط شهری مراکز استان‌ها با مرکز استان سیستان وبلوچستان دانست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به اینکه موضوع آب شرب به عنوان مهمترین دغدغه مدیران شهری زاهدان در حال حاضر با همت و توجه نظام و دولت با انتقال دو خط تهلاب و دریای عمان در حال مرتفع شدن است و از یک سوی دیگر با تامین زمین و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم زمینه اسکان بیش از یک میلیون جعمیت در کلان شهر زاهدان فراهم می‌شود ضروری است کالبد شهری همه جانبه مورد توجه قرار گیرد.

اکبری با بیان اینکه هم اکنون وضعیت ساخت وساز در زاهدان از شرایط مطلوب بهره‌مند است بر استقرار فضاه‌های سبز شهری تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با اقدامات این اداره کل در حال حاضر بخشی از جبهه غربی شهر زاهدان دچار تحولات کالبدی شده و در تداوم این مسیر بزودی شاهد تحولات ساختاری در جبهه جنوبی شهر نیز خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار