مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:بیش از پنج هزار و ۲۷۵ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام در این استان در حال اجراست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اجرای بیش از  پنج هزار و ۲۷۵ طرح تولیدی و صنعتی نیمه تمام در این استان گفت: در صورت بهره‌برداری، حدود ۱۶۴ هزار و ۷۵۱ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

شاهین آذری  افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان اصفهان در شرایط کنونی افزون بر ۸۵۸ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او  با بیان اینکه حمایت از فرایند تکمیل ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است، گفت:  طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: یک هزار و ۴۶۷ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد امسال در این استان شناسایی و تکمیل آنها در دستور کار قرار دارد.


او  اضافه کرد: این استان از نظر تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، رتبه نخست را بین استان‌های کشور دارد که در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، برای بیش از ۵۸ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.


آذری با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بین یک تا ۶۰ درصد نیز در استان درحال اجراست، خاطر نشان کرد: ۶۹۹ فقره از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی ۴۱ تا ۶۰ درصد، ۵۴۲ طرح رشد ۲۱ تا ۴۰ درصد و ۲ هزار و ۵۶۷ طرح هم رشد صفر تا ۲۰ درصد دارد.

او  میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها را حدود ۱۰۶ هزار و ۸۱۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های صفر تا ۶۰ درصد استان اصفهان نیز افزون بر ۳۰۹ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان رتبه سوم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رتبه دوم از نظر میزان سرمایه گذاری و رتبه اول را از نظر اشتغال در کشور دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.