رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ۱۵ طرح بزرگ تولیدی صنعتی در این استان به تسهیلات صندوق توسعه ملی نیاز دارد.

آقای زارع در نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی غیرمعدنی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: هم‌اکنون ۱۵ طرح بزرگ تولیدی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در این استان در حال اجرا است.

با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های تولیدی صنعتی در چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال جدید حداقل هفت هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در استان فراهم خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نبود ثبات در بازار مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات صنعت‌گران کشور و چهارمحال و بختیاری است، با ثبات در بازار مواد اولیه، بخش قابل‌توجهی از مشکلات تولیدکنندگان صنعتی رفع و اشتغال موجود در حوزه صنایع حفظ می‌شود.

زارع با انتقاد از عملکرد و همکاری برخی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری با فعالان تولید و صنعت استان گفت: متاسفانه بعضی بانک‌ها در برابر پیشرفت صنعت و تولید سنگ‌اندازی می‌کنند.

 ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای پرداخت به طرح‌های تولیدی صنعتی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته که تاکنون تنها ۴۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

سخت‌گیری بانک‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان است

آقای کریمی نماینده چهارمحال و بختیاری در اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف شهرستان شهرکرد نیز گفت: سخت‌گیری بانک‌های عامل از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و بازاریان استان به‌شمار می‌رود.

اصناف در سطح ملی و استانی مشکلاتی با حوزه مالیات و دارایی دارند که نیازمند بررسی در سطح کشور و تسهیل شرایط برای ادامه فعالیت بازاریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار