وزرای امور خارجه کشور‌های گروه هفت (G ۷) اقدام رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری را محکوم کردند.

وزرای امور خارجه کشور‌های گروه هفت (G ۷) اقدام رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری را محکوم کرده و گفتند که این اقدام «برای صلح» غیرمولد است.

رژیم صهیونیستی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد پنج شهرک دیگر در کرانه باختری را قانونی کند، سه شهرک جدید ایجاد کند و بخش‌های عظیمی از زمین‌هایی را که فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد یک کشور مستقل در آن هستند، تصرف کند.

گروه ۷ که شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا می‌شود، این اقدام را محکوم کرد و از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم خود را لغو کند.

به گزارش رویترز، وزیران خارجه گروه ۷ در بیانیه‌ای در نشست رم اعلام کردند: «ما بر تعهد خود به صلح پایدار و بر اساس راه‌حل دو دولتی تأکید می‌کنیم.»

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین از تل‌آویو خواستند تمام درآمد‌های مالیاتی باقیمانده را به تشکیلات خودگردان فلسطین برگرداند و گفتند که حفظ ثبات اقتصادی در کرانه باختری برای امنیت منطقه حیاتی است.

آمریکا همچنین روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه افراط گرایان صهیونیست به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها، از جمله محدودیت‌های مالی بر چهار پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری اعمال کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین «لهاوا» را به عنوان «بزرگ‌ترین سازمان افراطی خشن در اسرائیل» با بیش از ۱۰ هزار عضو در فهرست سیاه قرار داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما قویا دولت اسرائیل را تشویق می‌کنیم تا اقداماتی فوری برای پاسخگویی این افراد و نهاد‌ها انجام دهد. در صورت عدم وجود هرگونه اقدامی ما به اعمال تدابیر پاسخگویی خود ادامه خواهیم داد.»

آمریکا در حالی که از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند، بار‌ها به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار