آیت‌الله مدرسی گفت: سبک عزاداری‌ها و نوحه‌خوانی‌ها در شأن اهل‌بیت و امام حسین (ع) باشد.

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد گفت: سبک عزاداری‌ها و نوحه‌خوانی‌ها در شأن اهل‌بیت و امام حسین(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام و مکتب شیعه به برکت خون سیدالشهدا و یارانشان زنده ماند، خاطرنشان کرد: اخلاص در عزاداری سیدالشهدا (ع) راه نجات است. گریه از روی شناخت، محبت و اخلاص بر امام حسین (ع)، اکسیری نجات‌بخش برای همه است.

خطیب نماز جمعه یزد با اشاره به انتخاب رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران افزود: باید در این مسیر رئیس جمهور منتخب و مسئولان را یاری کنیم و نسبت به آنها دلسوزی داشته باشیم.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: دولتمردان هم وظیفه دارند که نسبت به حرف‌های دلسوزان آگاه و باتجربه گوش فرا دهند و اینچنین نباشد که خدای ناکرده حرف‌ها را بشنوند؛ اما ترتیب درست و مثبت ندهند.

آیت الله مدرسی به بیست و ششم تیر ماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: یکی از مترقی‌ترین و عالی‌ترین اصولی که در قانون اساسی است، اصولی است که مربوط به شورای نگهبان است.

آیت الله مدرسی گفت: ترکیب شورای نگهبان عبارت است از ۶ فقیه عادل و آگاه و منتخب رهبر انقلاب و ۶ حقوق‌دان منتخب رئیس قوه‌قضائیه و مجلس شورای اسلامی است. با این ترکیب، شورای نگهبان بر مبنای موازین عمل می‌کند.

وی افزود: اقدامات شورای نگهبان از معیار‌های قانونی تجاز نمی‌کند و در مرحله نظارت نیز اینچنین است و این ترکیب شورای نگهبان جز انجام وظیفه بر اساس قانون و وظایف شرعی هیچ کار دیگری را انجام نمی‌دهند و امیدواریم که خدای متعال آنچه را که اتفاق افتاده است برای کشور و برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی خیر و بابرکت قرار دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.