آیت الله خاتمی گفت: دشمنان به دنبال القای ناامیدی و توطئه برای تحریم انتخابات بودند و شما مردم ایران با حضورتان توطئه دشمنان را خنثی کردید.

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا در حقیقت رزمایش پیروان اهل بیت (ع) در کل دنیاست و نه تنها در ایران بلکه هرجا که یک پیرو اهل بیت (ع) هست روز تاسوعا و عاشورا روز رزمایش اوست.

خطیب جمعه تهران افزود: برخلاف حرف‌هایی که بعضی‌ها می‌زنند و می‌گویند معنویت کمرنگ شده، معنویت کمرنگ نشده است چرا که یک جلوه آن همین دهه اول محرم است و می‌بینیم که چه تعداد هیأت عزاداری برپا شده است و تعبیر صد‌ها هزار هیأت عزاداری مبالغه نیست. ماه صفر و راهپیمایی اربعین از دیگر جلوه‌های معنویت است؛ در این راهپیمایی، راهپیمایان ۱۵۰۰ عمود از نجف تا کربلا با عشق و گریه پیاده‌روی می‌کنند و در مسیر خیمه‌های پذیرایی از زائران التماس می‌کنند که پذیرایی شوند.

وی درباره انتخابات گفت:تشکر و سپاس فراوان از مقام معظم رهبری داریم. در این بیش از ۵۰ روز مدیریت ایشان معرکه بود. هیچ کاری تعطیل نشد. کشور به خوبی اداره شد و این نقش ولایت فقیه است. این است که امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

وی ادامه داد: آنچه مردم ما در این دو مرحله انتخابات انجام دادند کار بزرگ و شگفتی آفرینی برای دنیا بود و در دو مرحله مردم ما صندوق‌های رای را انباشه کردید و ۵۵ میلیون رای بر صندوق‌ها انداخته شد و این مردم آفرین دارند.

خاتمی گفت:نکته بعدی مشکلاتی است که دشمن در حال انجام آن بود و آن تحریم انتخابات و القای نا امیدی است. شما رزمندگان و مجاهدگان فی سبیل الله با حضورتان توطئه دشمنان را خنثی کردید.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: جا دارد اکنون که رئیس جمهور منتخب انتخاب شده همگان تلاش کنیم برای آبادانی این کشور.رئیس جمهور منتخب تنها رئیس جمهور آن‌هایی که به او رای دادند نیست و ایشان رئیس جمهور همه ملت ایران است. چه آن‌هایی که رای دادند و چه آن‌هایی که به او رای ندادند.

وی اظهار کرد: به رئیس جمهور منتخب ضمن تبریک هدیه‌ای از مولا علی برای ایشان دارم . ایشان در مناظرات از نهج البلاغه می‌گفت. امام علی در نهج البلاغه گفت اگر کسی بخواهد درست ریاست کند باید صعه صدر داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این جا از مردم تشکر می‌کنم و آفرین بر شما که این چنن شکوهمند پای صندوق‌ها آمدید. از نامزد‌ها و عوامل نظارتی شورای نگهبان بابت قانون مداری که نشان دادید تشکر می‌کنم. از حافظان امنیت تشکر دارم و همین جا باید از سربازان شهید در راسک هم یاد کنیم. به همه رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی خسته نباشید می‌گوییم. چرا که عدالت را در مسئله انتخابات کامل رعایت کرد و عملکرد عالی داشتند.

وی افزود: در مرداد ماه تنفیذ و تحلیف انجام می‌شود و پس از آن باید کابینه معرفی شود. رئیس جمهور منتخب در نامه مکتوبی ۱۸ شاخص برای همکاران خود گفتند. همه این‌ها درست است،اما یک شاخصی که روی آن تاکید دارم آن است که نباید دوباره دعوای تعهد و تخصص در کشور باب شود. خداراشکر در این ۴۵ سال در این کشور افراد متعهد و متخصص زیاد داریم و نیازی به سایر افراد نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار