کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: دولت چهاردهم باید هر چه سریعتر به تعهدات باقی‌مانده در طرح نهضت ملی مسکن پایبند باشد.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین طرح های مسکنی در کشور به شمار می رود که از طریق این طرح تا به امروز حدود ۶۰۰ هزار متقاضی صاحب‌ خانه شده و حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی هم چشم انتظار تحویل واحدهای مسکونی خود هستند که همین امر بر اهمیت تکمیل شدن هر چه سریعتر پروژه‌ها تاکید می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن از سال ۱۴۰۰ کلید خورده و طبق این قانون باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا عقب ماندگی هایی که در بخش مسکن طی دولت دوازدهم باقی مانده بود جبران شود. بنابراین دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ اقدام به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کرد. در نتیجه با ساخت این پروژه ها بخش عمده ای از نیاز مسکنی کشور تامین شد.

در همین رابطه حسینی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی توانست بخشی از نیاز مسکنی کشور را تامین کند، گفت: آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن می تواند سرآغاز روزهای بهتری برای بخش مسکن باشد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون دو میلیون و ۶۵۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است، گفت: منابع جذب شده به این طرح نیز بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که با اجرای این طرح ما توانستیم بخش زیادی از پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر را هم تکمیل کنیم.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: طبق اعلام تمامی کارشناسان مسکن دولت چهاردهم باید طرح نهضت ملی مسکن را ادامه داده و قانون طرح جهش تولید مسکن را اجرایی کند و با توجه به تجربه موفق دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی باید همچنان این طرح اجرایی شود و تعهدات دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده را هرچه سریعتر اجرایی کند.

حسینی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چشم انتظار تکمیل شدن هرچه سریعتر پروژه‌های مسکونی هستند. بنابراین دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی این دولت باید بتواند به این تعهدات پاسخ گو باشد و بتواند متقاضیانی که ثبت نام کرده اند را ساماندهی کند.

وی افزود: بنابراین باید هرچه سریعتر این پروژه ها تکمیل و اراضی که به متقاضیان واگذار شده اند ساماندهی شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار