همزمان با اولین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

صبح امروز جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳، همایش شیرخوارگان حسینی (ع) همزمان با سراسر کشور و با حضور مادران و کودکان شیرخواره در ۱۰۰ نقطه از مساجد و حسینیه‌های شهر‌ها و روستا‌های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این همایش در شهرکرد مرکز استان نیز در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد و شیرخوارگان در آیین اقامه عزا در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری کربلایی شدند.

در این همایش مادران عزادار، کودکان خود را با لباس‌های کربلایی به مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام آوردند و گهواره‌ها و تابوت‌های نمادین علی اصغر علیه السلام در میان جمعیت به حرکت در آمد.


بیشتر بخوانید


مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه‌های زینبی در مصلاها، بقاع متبرکه و مساجد با کودکان ۶ ماهه خویش، اشک ماتم و عزا ریختند و به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفتند.

سخنرانی، روضه خوانی، مرثیه خوانی و عزاداری، و توسل به کودک و شهید شیرخواره صحرای کربلا حضرت باب الحوائج علی اصغر (علیه السلام) از برنامه‌های این آیین معنوی در اولین جمعه ماه محرم بود.

حجت‌الاسلام مهدی رجایی استاد حوزه علمیه در این آیین گفت: فرزندان به عنوان یک امانت نزد ما هستند و باید این امانت به خوبی حفظ، تربیت شود و در نهایت به صاحب آن بازگردانده شود.

وی افزود: مادران در تربیت فرزندان به عنوان نسل آینده و امانت خدا به خانواده‌ها نقش مهم دارند و باید فرزندان به گونه‌ای تربیت شوند که از یاران امام زمان (عج) باشند.

به گفته حجت الاسلام رجایی، مراقبت از فرزندان و توجه به امور دینی آنها از ضرورت‌های امانتداری است و پدر و مادری که به فرزند خود بی‌توجهی کند و در فکر تربیت فرزند و مراقب دین و ادب آن نباشد، فرزند خود را از نظر روحی و باطنی خواهند کشت.

همنوایی مادران با زمزمه‌های زینبی در سورشجان

مردم شهر سورشجان نیز همانند مردم سراسر کشور با حضور در حسینیه شهدای این شهر پای سخنان و خطبه‌های حجت الاسلام نعمتی امام جمعه سورشجان نشستند و به سوگواری و همنویی با زمزمه های زینبی پرداختند.

عکاس: عباس زمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار