قائم‌مقام ستاد استان تهران دکتر پزشکیان، با تاکید بر این‌که «مردم از وعده‌ها ناامید و بیزارند»، گفت: مردم از دروغ خسته و فراری‌اند.

بهرام فیاضی در آیین سپاس از فعالان ستادی که با حضور رئیس جمهور منتخب در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی ظهر امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: امروز که بنای آن را داشتم که از پس سال‌ها و ماه‌ها و روز‌هایی که برین خاک و مُلک و ملت گذشته است در برابر رئیس جمهور ایران سخن گویم با انبوهی از امّاها و اگر‌ها مواجه بودم. نمی‌دانستم در حضور شما باید از ابرچالش‌ها بگویم و به عنوان یک شهروند علاقه‌مند به کشور اخطار و انذار دهم یا باید از بحران‌های پیش رو و و سنگلاخ‌های فردا بگویم. از قصه کاسبی بگویم یا از قصه غارت؛ کاسبان تحریم را بیشتر خطاب قرار دهم یا کاسبان اصول و ارزش‌ها را؛ کاسبان عدالت را یا کاسبان پیشرفت را؛ کاسبان اصلاح در امور را یا کاسبان اعتماد عمومی را.

وی با انتقاد از «سیاست‌های غلط» و تاثیر آن بر «سرمایه اجتماعی» و ایجاد شکاف میان ملت و دولت‌ها خاطر نشان کرد که این شکاف به سادگی پر شدنی نیست.

وی معتقد است که گره‌های موجود فقط با معجزه گشوده خواهد شد.

قائم مقام ستاد استان تهران مسعود پزشکیان خطاب به وی تصریح کرد: شما در طول مبارزات انتخاباتی خود از کلیدواژه‌هایی استفاده کردید که نباید به راحتی از کنار آن گذشت. «معجزه گفتگو» یکی از آن کلیدواژه‌هاست. امید، هم سفره‌گی با مردم، رفع تبعیض، پاک‌دستی و ایجاد وحدت ملی و البته پیاده‌سازی برنامه‌های نظام، همگی کلیدواژه‌های مصرح شما در گفت‌وگوهای‌تان بوده است که امید آن می‌رود تحقق یابند.

وی گفت: رسالت اصلی شما به‌عنوان طبیبی برآمده از آرای مردم، بازگرداندن نبض حیات، و نشاندن دوباره لبخند بر لبان جامعه است. بازگرداندن امید محقق نخواهد شد؛ مگر با دل‌جویی از همه آسیب‌دیدگان، این امر محقق نخواهد شد مگر با نرم‌خویی و نرم‌گویی با مردم و محق دانستن آنها در اداره امور کشور. این امر محقق نخواهد شد مگر با سهیم کردن مردم در دستاورد‌ها و شادی‌ها و البته تقسیم درست و عادلانه دستاوردها. این امر محقق نخواهد شد مگر با رفع تبعیض و ایجاد امکان دسترسی برابر برای همه گروه‌ها به فرصت‌ها.

این فعال سیاسی معتقد است: رفع تبعیض یعنی استفاده از شایستگان و متخصصان یعنی در صدر نشاندن نخبگان و هنرمندان یعنی طرد فرصت‌طلبان یعنی نصب العین کردن احترام به کرامت انسان، یعنی توجه ویژه به سالخوردگان، زنان، جوانان، کارگران، معلمان، معلولان، اقوام و مذاهب، یعنی نفی قبیله سالاری و دورهمی هاب انحصار طلبانه چه نتیجه آن مشارکت همگان در تصمیمات کلان کشور و همدلی و حرمت از منافع فردی و گروهی به سوی منافع جمعی و ملی است.

فیاضی با بیان این‌که «ما خویشتن را باید به زره مبارزه با ناامیدی تجهیز کنیم این گونه نباشد که دوباره اندکی اعتماد ایجاد شده را در سایه آزمندی‌های حریصانه بسپاریم»، گفت: ما از شما عاجزانه می‌خواهیم همچون شیوه زندگی‌تان که بهترین گواه بر این است که مولای شما امیرالمومنین (ع) است بر صداقت با مردم شفافیت پایبندی به قانون و محق دانستن مردم خود را پایبند بدانید. مردم از وعده‌ها ناامید و بیزارند مردم از دروغ خسته و فراری اند. مردم نفاق را می‌فهمند مردم از تکرار خسته اند؛ از تکرار راه‌های تجربه شده. مردم از بی حاصلی و بی ثمری به تنگ آمده‌اند.

وی با بیان این‌این‌که «ما از شما می‌خواهیم صداقت را مهمان خانه‌های‌مان کنید»، تاکید کرد: شایسته است که خط قرمز دولت شما احترام به آحاد مردم و حقوق انسانی آنها باشد. چه آنها که همراه شما بوده‌اند چه آنها که در برابر شما هستند و چه آنها که با شما و انتخابات قهر بودند وحدت ملی صرفا با نگاه به قدرت حاصل نمی‌شود وحدت ملی یعنی درک درست از مناسبات کشور، تعامل به هسته قدرت و مشارکت گرفتن از تمام ظرفیت‌های عمومی کشور. باید بکار گیری نیرو‌های شایسته جوان و انگیزه دار به اصلاح ساختار بروکراسی کشور اقدام کنید.

وی پیشنهاد داد: اولین اقدام شما در ایجاد کارگروه‌های تعیین وزرا بسیار امیدبخش بود امیدوارم با ادامه همین رویکرد مشارکت حداکثری در دولت شما تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار