نایب رئیس فدراسیون تنیس گفت: با وجود پتانسیلی که کرمان در بحث استعدادیابی دارد، انتظار فدراسیون بر این است، یکی از قطب‌های فعال جی تی آیِ کشور باشد.

فریده اشرف گنجویی نایب رئیس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت تنیس استان کرمان که در محل هتل پارس برگزار شد، انتخاب اسفندیاری به عنوان رئیس هیئت تنیس استان کرمان را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه این رشته ورزشی در کرمان باشیم.

وی گفت: در هر استانی با سابقه ۵۰، ۶۰ سال، زمین تنیس نداریم؛ ولی کرمان این ویژگی را دارد.

اشرف گنجویی با اشاره به اینکه در کشور چند استان انگشت شمار در تنیس فعال هستند، افزود: من در دو دوره نائب رئیس فدراسیون تنیس بودم و در این دو دوره، همیشه پای ثابت تیم‌های ملی در رده‌های سنی و حتی بزرگسالان از هر سه نفر عضو تیم ملی، یک کرمانی بوده است که این باعث افتخار است و نشان از عملکرد خوب تنیس استان کرمان دارد.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های فدراسیون، صرفاً قهرمانی نیست، اظهار داشت: امسال نگاه ویژه فدراسیون، نگاه توسعه‌ای است؛ بنابراین در بحث جی تی آی که در خیلی از رشته‌ها به عنوان استعدادیابی مطرح است فعالیت خیلی بزرگی در سطح ملی دارد اتفاق می‌افتد و با وجود پتانسیلی که این استان دارد، انتظار فدراسیون بر این است، یکی از قطب‌های فعال جی تی آی در کشور، استان کرمان باشد.

نایب رئیس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران گفت: هرجا که صحبت از تنیس می‌شود، اولین نگاه به این رشته در ذهن عامه به عنوان یک رشته لاکچری است؛ در حالی که می‌بینیم اکنون بدنه ورزشکاران حرفه‌ای تنیس کشور از قشر متوسط هستند و خیلی‌ها را هم فدراسیون حمایت می‌کند؛ چرا که شاید خیلی‌ها به لحاظ بضاعت اینقدر توانایی حضور در حوزه بین‌المللی را با توجه به تورمی که در بحث ارز و ... حاکم است، نداشته باشند.

اشرف گنجویی افزود: اگر بخواهیم به سطح بزرگی از قهرمانی با یک کیفیت و کمیت بهتر برسیم، نیاز به همیاری و همکاری استان‌ها در بحث استعدادیابی و برنامه‌های توسعه‌ای، برگزار جشنواره‌های استعدادیابی و جی تی آی داریم و برای اجرای آن نیاز به همیاری ارگان‌های مختلفی از جمله آموزش و پرورش و شهرداری داریم که جامعه مخاطبش بچه‌ها و عموم مردمی که می‌توانند به این رشته ورزشی بپیوندند، هستند و این یک همکاری دو جانبه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بحث برنامه‌های توسعه‌ای، جذب اسپانسر یکی دیگر از برنامه‌هایی است که قطعاً در برنامه هیئت تنیس استان کرمان با توجه به منابعی که در این استان وجود دارد و پتانسیلی که هست باید انجام شود و امیدواریم که در این زمینه فعالیت لازم انجام شود و کرمان در بحث میزبانی برنامه‌های آموزشی مثل دوره‌های مربیگری، دوره‌های داوری و ... فعالیت‌های لازم را بر اساس برنامه‌هایی که دارد به فدراسیون اعلام کند.

اشرف گنجوی بیان داشت: کمیته آر اَندی، کمیته توسعه و تحقیق فدراسیون اخیراً با مسئولیت دکتر دادگر قرار است سمینار‌هایی در حوزه علمی برگزار کنند، اخیرا چند کتاب دیدم که از تنیس کرمان چاپ شده که امیدواریم در آن کمیته هم این استان بدرخشد و نقش فعالی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد، شاهد پیشرفت بیش از پیش ورزش تنیس در استان کرمان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار