رقابت ۲۱ هزار و ۱۵۲ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در استان همدان از امروز آغاز شد.

نماینده عالی سازمان سنجش در استان همدان با اشاره به اینکه داوطلبان در ۱۷ حوزه امتحانی ۱۰ شهرستان استان همدان، از امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۵ گروه آموزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: شمار داوطلبان آزمون سراسری امسال حدود ۱۰۰۰ نفر نسبت به اردیبهشت کاهش داشته است.

سیدمهدی مسبوق با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در آزمون سراسری ۱۴۰۳ این استان را آقایان و ۶۲ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان در سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ۲۱ و ۲۲ تیر در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در حال برگزاری است.

او همچنین گفت: امسال بیشترین شمار داوطلبان آزمون سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۵۳ درصد شرکت کنندگان است.

نماینده عالی سازمان سنجش در استان همدان گفت: گروه علوم انسانی با ۲۷ درصد، ریاضی با ۱۰ درصد، زبان با ۶ درصد و گروه هنر هم با ۴ درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

سیدمهدی مسبوق با اشاره به اینکه ۱۷ حوزه امتحانی آماده برگزاری آزمون سراسری هستند، گفت: دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش میزبان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳ هستند.

نتایج اولیه این آزمون اواخر مرداد و نتیجه نهایی اوایل مهر منتشر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.