رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر گفت: برای گسترش همفکری در زمینه پژوهشی این دانشگاه با مرکز تحقیقات بیولوژی سلول‌های بنیادی یزد همکاری می‌کند.

دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی_ پژوهشی و استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات بیولوژی سلول‌های بنیادی یزد با مرکز تحقیقات زیست فناوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر همکاری می‌کند.

او بیان کرد: هدف از این همکاری ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی- پژوهشی مرکز سلول‌های بنیادی یزد و دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر است همچنین برای استفاده از همه منابع هر دو طرف مانند نیروی انسانی، فنی و بانک‌های اطلاعاتی دانشگاه و مرکز است.

او افزود: برای همین هدف تفاهم نامه‌ای بین مرکز سلول‌های بنیادی یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر امضاء شد که مدت تفاهم نامه ۵ سال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر گفت: از مهم‌ترین موضوع‌های این تفاهم نامه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره‌های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت است.

دهقانی ادامه داد: اهداف دیگر این تفاهم نامه راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور است.

او تصریح کرد: سایر اهداف مهم این همکاری برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققان در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای نیاز‌های تحقیقاتی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر گفت: اهداف دیگر این تفاهم نامه نیز بررسی میزان نیاز به فن آوری‌های نوین به وسیله کارشناسان هر دو طرف، برنامه ریزی برای نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز، تبادل اطلاعات از طریق وب سایت، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و فیلم‌های عمومی و انجام بازدید‌های متقابل علمی، برای دانشجویان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار