شهردار کرمان از اقدام شهرداری کرمان برای راه‌اندازی شهرک سلامت خبر داد و از جامعه پزشکی خواست در راه‌اندازی شهرک سلامت با شهرداری همکاری کنند.

محسن تویسرکانی در دیدار با دکتر علیرضا عبدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه کمک (کودکان مبتلا به سرطان کرمان) و اعضای هیئت‌مدیره این مؤسسه که با حضور محمدصادق تقوی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان، رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار، محمدعلی بهرامی، شهردار منطقه چهار، و حجت نوش‌زاده، مدیر حوزه شهردار انجام گرفت، گفت: معابر محدوده مجتمع‌های پزشکی و مطب پزشکان، عموما گره‌های ترافیکی سنگین وجود دارد؛ بنابراین، از جامعه پزشکی درخواست داریم برای حل این مشکل، از شهرداری در راه‌اندازی شهرک سلامت حمایت کند.

شهردار کرمان همچنین از همکاری شهرداری با مؤسسات خیریه از جمله مؤسسه خیریه کمک، (کودکان مبتلا به سرطان کرمان) خبر داد.

تویسرکانی، به بازدید اخیر از اراضی با کاربری مذهبی و فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این بازدید مقرر شد اراضی با کاربری فرهنگی و مذهبی، ازسوی راه و شهرسازی به شهرداری اعلام و ارایه شود تا شهرداری از طریق بنیاد خیریه بناهای ماندگار، به خیران واگذار کند.

وی افزود: بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری کرمان، اقدامات خوبی داشته، اما درتلاشیم با فعال‌‌ترکردن این بنیاد، زمین‌های مطلوبی برای ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی اختصاص دهیم تا با مشارکت خیران ساخته شود.

شهردار کرمان ادامه داد: به مؤسسه کمک نیز زمین برای ساخت همراه‌سرا اختصاص خواهیم داد؛ چرا که اعتقاد داریم هر کاری که انجام می‌شود، برای شهر کرمان است؛ بنابراین، وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای  شورای اسلامی شهر کرمان هم در تمام حوزه‌ها پای کار هستند، گفت: تلاش می‌کنیم اقدامات شما را تسهیل کنیم.

تویسرکانی همچنین قول داد برای ساخت همراه‌سرا مختص خانواده‌های کودکان بیمار مبتلا به سرطان با موسسه خیریه کمک همکاری کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در خیلی از حوزه‌ها نباید نگاه انتفاعی داشته باشد، گفت: امیدوارم ساخت و تجهیز همراه‌سرا به‌زودی انجام گیرد تا خانواده‌هایی که از شهرهای مجاور می‌آیند، مشکل اسکان نداشته باشند و با خیال راحت در کنار کودک‌شان، پروسه درمان را بگذرانند.

علیرضا عبدی، مدیرعامل موسسه خیریه کمک نیز ضمن معرفی موسسه و فعالیت‌هایی که برای کودکان انجام می‌شود، گفت: دیدن غم و غصه خانواده‌هایی که کودک بیمار دارند و در شهر ما غریب هستند و جایی برای ماندن ندارند، یکی از بزرگ ترین مشکلات موسسه است.

 وی با بیان اینکه متأسفانه آمار بیماران مبتلا به سرطان روبه رشد است، افزود: در سال ۱۳۹۷ که موسسه خیریه کمک تاسیس شد، ۱۲۶ کودک تحت پوشش بودند و امروز این آمار به ۴۶۰ کودک زیر ۱۶ سال افزایش یافته است.

پروفسور محمدحسین داعی هم، ضمن تشکر از شهردار و هییت همراه گفت: بسیاری از کودکان مبتلا به سرطان، بهبود یافته و اکنون، در مشاغل مختلف از جمله پزشکی مشغول خدمت به جامعه هستند.

در این نشست، برخی دیگر از حاضران، به مسائل مربوط به این مؤسسه اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار