استاندار گیلان گفت: نواقص برخی از پروژه‌های این استان که در دولت گذشته افتتاح شده بودند، در دولت سیزدهم برطرف شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۰ تیر ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن غدیر استانداری از افتتاح ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی، عمرانی و اقتصادی در این استان خبر داد.

او گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی گیلان را بعد از تکمیل سریعا به بهره‌برداری رساندیم و معطل افتتاح آن نبودیم، هرچند برخی از این پروژه‌ها در روز‌های آینده افتتاح می‌شود.

استاندار افزود: برخی پروژه‌ها در گیلان مثل تالار مرکزی رشت، هتل حیران و کتابخانه رشت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دولت گذشته افتتاح شدند ولی با نواقصی مواجه بودند که در دولت سیزدهم تمامی نواقص آن برطرف شد.

عباسی با تأکید بر توجه به توسعه زیرساخت در دولت سیزدهم تصریح کرد: در ۳ سال گذشته زمینه برای توسعه اقتصادی و تولید فراهم شده و بسیاری از پروژه‌های زیرساختی شامل آزادراه منجیل - رودبار، راه‌آهن رشت - کاسپین، پل میدان گیل لاهیجان و پل کابلی آستانه اشرفیه افتتاح شد.

او همچنین با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ولایتمدار این استان نشان دادند همواره پای انقلاب اسلامی هستند.

استاندار گیلان به نقش شهدای خدمت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: شهیدان رئیسی، امیر عبداللهیان، نورانی، انصاری و دیگر شهدای خدمت نشان دادند می‌توان در راه خدمت به مردم شهید شد.

ضرورت پرداخت کامل حقوق نیرو‌های شرکتی آب و فاضلاب

عباسی با بیان اینکه حقوق نیرو‌های شرکتی آب و فاضلاب باید به طور کامل پرداخت شود، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خصوصی است و دولت هم برای پرداخت حقوق نیرو‌های شرکتی مربوط به آب و فاضلاب اقداماتی را انجام داده است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

پیشرفت ۹۸ درصدی پل سفیدرود رودبار 

مهرداد گودرزوند چگینی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه توزیع اعتبارات در گیلان در ۳ سال گذشته به خوبی انجام شده است، گفت: یکی از معضلات چند سال گذشته عدم توزیع عادلانه اعتبارات در بین مناطق محروم بوده است ولی در ۳ سال گذشته و در دولت شهید جمهور اقدامات خوبی در این خصوص انجام شد.

او با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی پل سفیدرود رودبار اظهار امیدواری کرد: این پل در چند روز آینده و در دولت شهید جمهور به بهره برداری برسد، زیرا بخش اعظمی از پروژه تکمیل این پل در دولت سیزدهم انجام شده است.

ضرورت اقدام عاجل در پرداخت حقوق نیرو‌های شرکتی آب و فاضلاب

 احمد دنیامالی، نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته تنها ۵۸ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند ولی در تلاشیم با توجه به محدودیت‌های سازمان امور استخدامی، تعداد افراد تبدیل وضعیت را بیشتر کنیم.

او با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکل پرداخت حقوق نیرو‌های شرکتی شرکت آب و فاضلاب افزود: در خصوص نیرو‌های شرکتی آب و فاضلاب در شهرستان‌ها با معضل پرداخت حقوق مواجه هستیم لذا باید اقدامی عاجل در این خصوص اتخاذ شود.

شهرستان خمام با کمبود‌هایی در حوزه عمرانی مواجه است 

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در اختصاص بودجه امسال به گیلان به ویژه خمام باید اهتمام ویژه‌ای شود، گفت: این شهرستان تازه تأسیس با کمبود‌هایی در حوزه عمرانی مواجه است، از این رو از سازمان برنامه و بودجه استان درخواست دارم در تخصیص بودجه توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

اختلاف فاحش بین میزان اعتبار مصوب شده و تخصیص یافته امسال

سیدکریم معصومی، نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت هم در این جلسه با بیان اینکه تخصیص اعتبار باید به خوبی انجام شود، گفت: بررسی‌ها نشان دهنده اختلاف فاحش بین میزان اعتبار مصوب شده و تخصیص یافته است که باید این اختلاف امسال جبران شود.

او با اشاره به محدود بودن زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان افزود: زمان تکمیل امور عمرانی در این استان محدود است لذا باید تخصیص اعتبار قبل از فصل تابستان انجام شود.

لزوم توجه به استفاده بهینه از ظرفیت تسهیلات بانکی در گیلان

سید سعید رحمت زاده، نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای محدودیت شاخص‌هایی مطرح بوده و گیلان در بسیاری از شاخص‌های محدودیت در کشور دارای رتبه بالا است، گفت: در این استان ظرفیت ماده ۵۶ بودجه ۱۴۰۳ که ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته بود که باید به خوبی استفاده شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به استفاده بهینه از ظرفیت تسهیلات بانکی افزود: سهم گیلان در اختصاص تسهیلات به نسبت سپرده مناسب نیست در حالی توجه به این امر به توسعه استان کمک می‌کند.

جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

اولویت توزیع اعتبارات با پروژه‌های بیش از ۵۰ درصد است

محمد رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تشریح نحوه توزیع اعتبارات گفت: اولویت توزیع اعتبارات برای پروژه‌های بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مدنظر است.

او با بیان اینکه همچنین پروژه‌هایی که امسال با اختصاص مبلغی به اتمام برسد، اعتبار در نظر گرفته می‌شود، افزود: ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی برای توسعه زیرساخت‌های طرح‌های مشارکتی اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.