رییس اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: طرح تکمیل موزه باستان شناسی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ایوب سلطانی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان می‌گوید: موزه باستان‌شناسی مسجدسلیمان در بنگله تاریخی در محوطه تاریخی کلگه زرین این شهر واقع شده که دارای ۴ هزار متر محوطه و ۸۰۰ متر زیربنا است.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در این موزه هزینه شده و حدود ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز انعقاد قرارداد شده است افزود: مطالعات فاز دوم موزه در حال انجام است و پس از آن مراحل نهایی داخلی موزه به پایان می‌رسد.

به گفته آقای سلطانی موزه باستان‌شناسی این شهر متشکل از گالری باستان‌شناسی، گالری شهر موزه، مخزن امن، سالن آموزش و معرفی و بخش بیرونی یا محوطه آن نیز به موزه سنگ اختصاص داده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان با اشاره به جزییات شهر موزه مسجد سلیمان نیز توضیح داد: شهر موزه بخشی از موزه باستان‌شناسی است که دوره‌های تمدنی مسجدسلیمان از پیش از تاریخ تا دوره اکتشاف نفت را روایت می‌کند اما به صورت شاخص به دوره اشکانی و دوره تحولات صنعت نفت می‌پردازد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روند مستندنگاری و ثبت اشیای تاریخی در سامانه جام در حال انجام است ادامه داد: با این اقدام اشیای تاریخی مسجدسلیمان که سال‌ها قبل در دیگر موزه‌ها نگهداری می‌شدند به مخزن امن موزه باستان‌شناسی مسجدسلیمان منتقل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.