یک دوستدار میراث فرهنگی از پایان مرمت و ساماندهی بقعه امامزاده عبدالله شوشتر با همکاری اداره اوقاف و میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل مهدی‌پور دوستدار میراث فرهنگی، با اشاره به این‌که مرمت بقعه امامزاده عبدالله شوشتر به صورت دوره‌ای صورت می‌گیرد گفت: در این مرحله از مرمت بیشتر بر روی ظاهر بنا و دیواره‌ اصلی بقعه کار شد.

او افزود: همچنین پشت‌بام بقعه امامزاده عبدالله با رعایت اصول لازم مرمت شد.

این دوستدار میراث‌فرهنگی با بیان این‌که بقعه امامزاده عبدالله از بناهای شاخص مذهبی شهرستان شوشتر است اضافه کرد: این بقعه در کنار پل تاریخی لشکر این شهرستان واقع شده است‌. در سال‌های گذشته نیز اقداماتی برای مرمت بخش‌های مختلف این بقعه تاریخی انجام گرفته بود.

آقای مهدی پور تاکید کرد: مرمت و ساماندهی بقعه امامزاده عبدالله شوشتر با هدف استحکام‌بخشی، حفاظت و معرفی هر چه بیشتر برای جذب گردشگر ادامه خواهد داشت.

این دوستدار میراث فرهنگی یادآور شد: طرح مرمت و ساماندهی بقعه امامزاده عبدالله شوشتر اغلب مستمر بوده و به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

آرامگاه امامزاده عبدالله شوشتر یکی از آثار ملی ایران واقع در شهر شوشتر است. نسب این امامزاده به امام چهارم شیعیان می‌رسد. ساخت اولیه این بنا مربوط به دوره خلافت عباسی است و گمان می‌رود که بر روی خرابه‌های معبد آناهیتا ساخته شده‌است.

این بنا به دلیل دوره زمانی ساخت (دوره انتقال از دوره سلجوقی_ خوارزمشاهی به دوره ایلخانی) ساختار شکلی، نوع گنبد و سابقه تاریخی گنبد به عنوان نمونه پیشگام در معماری ایران به شمار می‌رود. این بنا در کنار پل بند لشکر یکی از میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

بقعه امامزاده عبدالله شوشتر در ۱۳۲۱/۳/۲۰ با شماره ۳۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.