جلیلیان در خصوص کلاهبرداری‌های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد و گفت: کاربران مراقب شیادان مجازی با ترفند جمع آوری نذورات باشند.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: این افراد با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

وی گفت : کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه های معتبر معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت نمایند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان افزود : همچنین کاربران برای واریز نذورات و کمک های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل نمایند تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.

وی همچنین از کاربران خواست در ایام ماه محرم از دانلود اپلیکیشن های جعلی ادعیه مذهبی خودداری کنند؛ کاربران از دانلود و نصب نرم افزارهای ناشناخته خودداری کنند.

جلیلیان افزود: بهترین روش دریافت برنامه های ادعیه محرم و فایل‌های مذهبی خرید از سایت‌ ها و مارکت‌های معتبر است و کاربران از دریافت اپلیکیشن های مخرب از طریق موتورهای جستجو یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.