کارشناس مسائل غرب آسیا به تشریح آخرین تحولات جنگ غزه پرداخت.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین تحولات غزه اظهار کرد: نه ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی در منطقه است.

وی افزود: اکنون مساله غزه به یک بحران بین‌المللی تبدیل شده است چرا که همه طرح‌های مربوط به صلح و آتش بس با شکست مواجه شده است و آخرین طرحی که در دوحه ارائه شد مورد پذیرش بی قید و شرط حماس قرار گرفت اما رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو این توافق‌نامه را نپذیرفت چرا که او به دنبال یک پیروزی سریع در غزه است تا بتواند افکار عمومی داخلی را راضی کند و خود را پیروز واقعی  جنگ نشان دهد.

هانی زاده متذکر شد: حتی اگر این رژیم به صورت موقت آتش بس اعلام کند این اقدام تاکتیکی بوده و تا شهریور آینده احتمال حمله اسرائیل به جنوب لبنان بسیار بالا خواهد بود چرا که این رژیم می‌خواهد کشورهای بیشتری را درگیر جنگ کند لذا وضعیت بسیار حساس است و هرگونه اقدام اشتباه از سوی دو طرف می‌تواند جنگ را در منطقه گسترش دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دچار چالش‌های داخلی جدی شده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل طی ۹ ماه گذشته متحمل شصت میلیارد دلار خسارت جنگی شده است و از طرفی ارتش این رژیم بیش از دوهزار  نفر کشته و هفت هزار زخمی دارد.

وی بیان کرد: همچنین تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز اقتصادی، رژیم صهیونیستی را فلج کرده است و حدود یک میلیون نفر از شهرک نشینان که دو تابعیتی نیز هستند در انتظار پایان جنگ و تبادل اسرا هستند تا از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا مهاجرت کنند.

هانی زاده در پايان تاکید کرد: مجموعه این حوادث نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در آینده وارد یک چرخه فروپاشی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار