رئیس‌جمهور اوکراین تایید کرد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر نشست سران ناتو در واشنگتن سایه افکنده است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از اینکه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر نشست ناتو در واشنگتن سایه رسانه‌ای انداخته است، شکایت کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، زلنسکی در پلتفرم ایکس نوشت: اجلاس سالگرد ناتو، که باید یک رویداد مهم باشد، در رسانه‌ها در مقایسه با آنچه در نوامبر (انتخابات آمریکا) انتظار می‌رود، قوی به نظر نمی‌رسد.

او افزود: به نظر می‌رسد مردم به سختی متوجه گسترش تاریخی ناتو با اضافه شدن دو کشور جدید می‌شوند، این رویداد تحت الشعاع داستان دیگری قرار گرفته است. همه اکنون منتظر نوامبر آینده هستند. 

 نشست سران ناتو از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه آینده در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود و همانطور که رسانه‌هایی مانند بلومبرگ و فایننشال تایمز گزارش دادند، این رویداد تحت الشعاع هرج و مرج داخلی آمریکا قرار خواهد گرفت، زیرا بزرگترین اعضای ناتو در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند.

همانطور که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، روز اول اجلاس ماهیت تهاجمی این اتحاد را نشان داد و در جریان رویداد‌های اجلاس، طرف روسی حتی یک کلمه از صلح نشنید.

 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر برگزار شود. همانطور که پولیتیکو گزارش داد، پس از گفتگو با ۲۰ مقام مرتبط با ائتلاف ناتو، متحدان آمریکا نگرانند که جو بایدن نتواند در انتخابات آینده پیروز شود. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار