مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی از توسعه روز افزون صنعت گردشگری در مناطق روستایی استان در دوره سه ساله دولت سیزدهم خبر داد.

 اسکندری یکی از برنامه‌های محوری دولت برای توسعه پایدار روستا‌ها را توجه به موضوع گردشگری در این مناطق اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس طرح‌های مختلف همچون تعیین روستا‌های هدف گردشگری و بارورسازی ظرفیت‌های این صنعت پردرآمد در روستا‌ها به اجرا درآمد که شاید در طول دهه‌های گذشته سابقه نداشت.

وی تعداد روستا‌های هدف گردشگری آذربایجان شرقی را در حال حاضر ۶۱ روستا اعلام کرد و افزود: این در حالی است که این روستا‌ها در سال ۱۴۰۰ معادل ۴۲ مورد و در سال ۱۴۰۱ نیز ۵۲ روستا بود که با توجه به سیاست‌های کلان دولت شاهد روند افزایشی در مدت سه سال در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در اثر اقدامات دولت سیزدهم روند حضور گردشگران داخلی و خارجی در روستا‌های هدف گردشگری آذربایجان شرقی رو به افزایش است مجموع بازدید‌های گردشگران از روستا‌های هدف گردشگری استان در سال گذشته را یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال‌های قبل رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

اسکندری ادامه داد: بازدید از روستا‌های استان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب معادل ۹۶۳ هزار و ۴۵۰ نفر و یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر بود که این آمار‌ها نشان دهنده اثربخشی اقدامات دولت سیزدهم در زمینه توسعه صنعت گردشگری روستایی است.

وی برپایی انواع نمایشگاه‌ها و همایش‌های کوناگون در مناطق روستایی را یکی از برنامه‌های مهم امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی برای توسعه صنعت گردشگری برشمرد و ادامه داد: در این راستا تعداد ۷۶ نمایشگاه استانی و شهرستانی عرضه محصولات روستایی در سه سال اخیر در استان برگزار شده است.

اسکندری یادآور شد: در همین مدت تعداد تولیدی‌های روستایی شرکت کننده در نمایشگاه‌ها ۹۲ مورد بود و تعداد بازاچه‌های عرضه محصولات روستایی فعال در سه سال نیز به ۷۳ مورد افزایش یافت.

وی رشد آماری عمران و آبادانی روستا‌ها در سه سال اخیر را بسیار شگرف و قابل توجه خواند و با تاکید بر اینکه در دوره کوتاه دولت سیزدهم انقلابی عمیق در محرومیت زدایی روستا‌های آذربایجان شرقی اتفاق افتاد گفت: در این مدت ۲ هزار و ۷۴۱ عنوان طرح عمرانی، فرهنگی، آموزشی و محرومیت زدایی در روستا‌های آذربایجان شرقی اجرا شد که در گذشته به هیچ عنوان سابقه نداشت.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی این حجم فعالیت و سرمایه گذاری در روستا‌ها را نشان دهنده باور عمیق و اراده جدی دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی از چهره روستا‌ها و و حرکت در مسیر مولدسازی این مناطق در کشور و آذربایجان شرقی قلمداد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
زیر سایه دولت‌ها روستاها ویرانه خرابه شده با راههای بد و فقر چه گردشگری
آخرین اخبار