شهردار سبزوار گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که بدهی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به شهرداری سبزوار به هشت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

میثم حسین‌آبادی شهردار سبزوار گفت: مجموع این بدهی‌ها مربوط به ۶۶ پرونده است که یک تیم از مدیران و کارشناسان زبده و متخصص شهرداری، برای پیگیری وصول مطالبات از ادارات و دستگاه‌های دولتی تشکیل شده است.

وی افزود: بیشتر بدهی ادارات و دستگاه‌های دولتی مربوط به حوزه‌های عوارض نوسازی، پسماند و آرای صادره توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ است که این ادارات اقدامی برای پرداخت بدهی خود انجام نداده‌اند.

حسین آبادی، قدیمی‌ترین پرونده بدهی ادارات دولتی به شهرداری را مربوط به سال ۱۳۸۰ و رقم آن را بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد، اما از ذکر نام این اداره خودداری کرد.

هم‌اکنون ۱۳ طرح عمرانی با ارزشی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط شهرداری سبزوار در دست اجرا است که وصول بدهی ادارات دولتی می‌تواند به روند اجرایی و تکمیل طرح‌های عمرانی مزبور ستاب خواهد بخشید.

شهردار سبزوار از ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان و نیز استان درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی‌های چندین ساله خود اقدام کنند تا شهرداری نیز بتواند به وظایف و تعهدات خود در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان به صورت شایسته عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.