حجت‌الاسلام زنجیرزن حسینی گفت: «السلام علیک یابن رسول الله» بیانگر این است که امام حسین(ع) تنها فرزند ظاهری رسول الله نیستند و فرزند باطنی ایشان هم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه درمورد شرح زیارت عظیم‌الشأن عاشورا بیان کرد: نسخه‌ی سیر و سلوک زیارت عاشورا شامل هفت منزل و چهل مقام می‌شود. «السلام علیک یا اباعبدالله» به معنای این است که سالک، یک معرفت اجمالی پیدا کند که ارباب و محبوب او اباعبدالله و پدر عبودیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: «السلام علیک یابن رسول الله» فراز دیگر زیارت عاشوراست و نکته‌ای که ذیل این فراز شایان ذکر است ابن و بنوت که در این فراز داریم ظاهری نیست بلکه شامل بنوت باطنی هم، می‌شود. یعنی این که حضرت امام حسین علیه السلام تنها فرزند ظاهری رسول الله نیستند فرزند باطنی ایشان هم هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی خاطرنشان کرد: اگر کسی، ابن باطنی شخصی شد کمالات او را به ارث می‌برد و از همین جهت است که در زیارت وارث می‌خوانیم که حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام وارث رسول الله هستند؛ هم وارث ظاهری و هم وارث باطنی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار