از اول تیرماه ۱۴۰۳، متقاضیان برقراری بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند درخواست خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه دهند.

سید مجید پوراحمدی با اعلام این خبر و تشریح جزئیات آن اظهار داشت: براساس توافق با سازمان تأمین اجتماعی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه می‌توانند با معرفی‌نامه صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. طی ۳ سال اخیر با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود درنهایت سرعت و سهولت، تلاش کردیم که به درخواست تمامی متقاضیان برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر پاسخ دهیم. به طوری که طی همین مدت تعداد بیمه شد گان با رشد ۵۷ درصدی به حدود ۶۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر وی با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی اظهارداشت: بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی اعضای بیمه شده، توسط صندوق پرداخت می‌شود و به عبارتی دیگر صندوق ماهانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در روال گذشته اعضای صندوق اعتباری هنر برای برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و یا برقراری مجدد آن می‌بایست با مراجعه به معاونت ها، صنوف تخصصی و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها درخواست خود را حضوری ثبت و به صندوق هنر ارسال می‌کردند که روند ارائه درخواست تا صدور معرفی نامه طولانی و زمانبر بود.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری را یکی از اهداف مهم صندوق برشمرد و تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر، مصمم به ارتباط بی واسطه با اهالی فرهنگ و هنر و تحول در نحوه ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش است. براین اساس، جهت تسریع و تسهیل در معرفی اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی با تدابیر انجام گرفته مقرر شد، متقاضیان برقراری بیمه تأمین اجتماعی درخواست خود را از صرفاً طریق پیام رسان صندوق هنر بصورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه دهند.

پوراحمدی افزود: براساس برنامه ریزی انجام گرفته تمامی اعضای فعال از این پس می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن صندوق هنر، نسبت به ثبت درخواست بیمه تأمین اجتماعی خود اقدام نمایند. همچنین اعضا می‌توانند از طریق پیام رسان صندوق هنر روند اجرای درخواست خود را مشاهده و پیگیری نمایند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: از ابتدای برقراری امکان برخط شدن درخواست‌های بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، بیش از ۸۰۰ درخواست از اعضا در پیام رسان صندوق هنر ثبت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار